Senaste nytt

Tips Washington D.C. med omnejd?

Nypan

Ny medlem
Jag var med sonen (23) i DC i maj. Förutom alla de uppenbara sakerna (Smithsonian, Lincoln Memorial, WWII Memorial som var enastående) och andra "måsten" längs the Mall) så är mitt bästa tips att hyra cyklar gm Capital Bikeshare
Det finns MASSOR med cykelställ överallt där du lämnar/hämtar cyklarna. Man får se mycket på kort tid och det är ett perfekt sätt att ta sig fram (om vädret är OK) vare sig man skall på sightseeing, träffa nån, shoppa, eller ut på krogen. Vi cyklade ut till Arlington t ex.
Billigare och snabbare än taxi och framför allt mycket roligare. Jag vaknade tidigit (på fel klocka) och sonen var inte sugen på att gå upp så jag cyklade ut till Georgetown, sen ner till Lincoln Memorial och runt bland alla monumenten. Tidig morgonsol och nästan inga människor ute. Svårslaget!

LiM.jpg
Mall.jpg
 

Erik M

Medlem
Lånar tråden för relaterat:

Jag behöver ta mig från IAD till Winchester, VA efter att ha landat kring midnatt. Vill inte hyra bil och tror inte det går några bussar - har inte hittat några.

Så vilken typ av taxi eller liknande skulle ni rekommendera för att hålla nere priset?
 

miamiflyer

Medlem
Lånar tråden för relaterat:

Jag behöver ta mig från IAD till Winchester, VA efter att ha landat kring midnatt. Vill inte hyra bil och tror inte det går några bussar - har inte hittat några.

Så vilken typ av taxi eller liknande skulle ni rekommendera för att hålla nere priset?
Uber appen visar $85 enkel riktning. Mitt förslag är att trycka in destinationen efter du har suttit dig i bilen, annars kan chauffören annulera resan om de inte vill åka till en ort längre bort.
 
Toppen