Senaste nytt

Tips Washington D.C. med omnejd?

matte_ante

Medlem
Hallå @sembl Du verkar ha god erfarenhet av D.C. Eller någon annan. Gick ju på SAS kampanj för några veckor sen.

Några barer eller restauranger som du kan rekommendera? Kommer bo på HGI 2201 M ST NW men kan åka vart som helst

Tack på förhand!
 

matte_ante

Medlem
Vad är du intresserad av ? det finns många härliga takbarer utan turister och bra käk som inte är BBQ eller brugare.

Jag ska försöka specificera mig lite noggrannare.

Matmässigt så Inte ute efter något superlyxigt. Medelklass och ned. Amerikanskt/mexikanskt vinner över utländska kök.

Drinkar: gärna hög klass. Brett urval. Häftig eller originell inredning/omgivning är ett plus.

Öl: Stort urval. Mycket craftbeer gärna och samma sak med miljön som med drinkar.

Underhållning - livemusik vinner över klubbar. Vilken typ av musik spelar mindre roll.
 

Johan Hbg

Medlem
Jag bodde där nästan två år så jag har väl en viss erfarenhet och är där i tid och otid. Vad är du intresserad av ? det finns många härliga takbarer utan turister och bra käk som inte är BBQ eller brugare.
En sjyst takbar är jag också intresserad av, skall dit om 3v. alla tips uppskattas.
 

CharlieK

Medlem
Spenderade en vecka i Washington i våras, riktigt schysst stad faktiskt. På tal om rooftop-bars så var vi en kväll på en som ligger väldigt centralt, ungefär vid Thomas Circle Park och tillhör Donovan Hotels. Kanske inte världens bästa utsikt men sjukt trevlig personal samt god mat/drinkar. Ett stort plus att de dessutom hade ett stort utbud av öl från diverse mikrobryggerier. Pool fanns även för den som är badsugen. Rooftop Bars In DC | Rooftop Bar at Donovan Hotel
 
Toppen