Senaste nytt

Tips Washington D.C. med omnejd?

Svenska73

Medlem
Holocaust, Air and Space, Spy Museum och Potomac Outlet eller Leesburg Outlets för shopping. Har bott i DC i 8 år, 1995-2003, så om någon behöver annan info, skicka mig ett PM. Tycker Westin ligger bra i nedre delen av Georgetown.
 

Flood

Medlem
Från mitt DC-besök i somras vill jag framhålla National Cryptologic Museum som ligger en halvtimme norr om Washington. Är man lite intresserad av krypton och koder är det en guldgruva. Då och då under dagen genomförs guidade visningar av NSA-pensionärer.

National Cryptologic Museum - NSA/CSS

Känns iofs sådär att köra ända fram till NSA:s huvudentré innan man tar till vänster och åker vidare några hundra meter. :) På pluskontot kan även läggas presentbutiken där man kan köpa kaffemugg med NSA-logga. Blev succé hos programmerarkompisen...
 

Kricka

Medlem
Kan bara hålla med både Svenska73 och Flood - det har listat mina favoriter !
Potomac Mills är större (på gott och på ont) och något närmare D.C. men jag
brukar hitta (handla) mer i Leesburg.
 

DrKlas

Medlem
Ofta behöver man ju inte ens åka ut till Leesburg utan kan stanna vid Tysons Corner. Är det rea så kan priserna var lägre än på outletarna och utbudet är bättre.

Vill man göra annat än att handla tycker jag Monticello och vägen dit genom Appalacherna är ganska intressant att se. Gillar man slagfält från amerikanska inbördeskriget kommer det att bli många stopp på vägen.
 
Toppen