Tips vid försenat flyg med missat hemflyg som följd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av oxxax, 26 November 2015.

1. oxxax

oxxax Medlem

Efter att ha suttit i en galen bilkö på E6 så hann jag till AGH kl.16:10 för SK186 som skulle gå 16:20. Väl innanför dörrarna så får jag höra att piloterna sitter fast i samma kö, OCH att en tekniker är på väg för att kolla en bird strike. Jag missar definitivt mitt möte i Stockholm, men frågan är om jag kommer med hemflyget SK187 som ska gå 21:30. Teknikern som ryktas vara på väg från Sturup lär ju inte komma fram så snabbt med tanke på att E6 inte är ett alternativ de närmaste timmarna.
    Vad händer om jag åker med ett kraftigt försenat SK186 och sen missar hemvändande flyg? Några smarta idéer om man kan få ut något vettigt av situationen?
    Ett alternativ är ju att inte åka, men jag skulle fortfarande behöva få ett dokument ordnat på ARN.

//oscar

2. oxxax

oxxax Medlem

Ny info nu är att teknikern är på väg ner från Stockholm som ska landa 1910.

3. Skypemöte?

oxxax gillar detta.
  4. oxxax

oxxax Medlem

Ja det hade gått finfint om det inte vore för att jag är ena parten och den andra parten är ca 100 pers. :)

ARNBER gillar detta.
  5. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förutsatt att det är samma bokning bör du vara skyddad - d.v.s. ombokning till senare flight (nästa dag) med hotell.

6. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det samma flygplan åt båda hållen så bör du väl hinna med det hem igen?

7. oxxax

oxxax Medlem

Det är möjligt. Jag gav iaf upp och drog hem istället, och med tanke på att jag nyss fick ett sms som säger att ny avgångstid är 2055 så känns det som rätt val.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!