Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

F

FCT

Guest
@Dr.Miles, tack för en bra instruktion! vi har suttit och försökt boka en resa till LA nästa år, men där vi får in ett antal mellanlandningar på vägen, ca 24h stop i t.ex. Vancouver mfl. ställen. det fanns ju en inspirationstråd om detta. =) Jag förstår bara inte hur jag ska gå tillväga för att boka in t.ex. 3 mellanlandningar, ska jag välja multicity på UNITEDS hemsida? Vi har ca 120 000 Eurobonus p. och en 2-4-1 Amex voucher. förstår inte hur folk gör när de får in flera mellanlandningar. ha det fint!
På united.com söker du lämpligast flight för flight. Vill du göra specifika extrakontroller kan du söka AAA-BBB-CCC för att försäkra dig om att både AAA-BBB och BBB-CCC finns tillgängligt. När du sedan mappat upp flight för flight så ringer du Tallinn och bokar. :)
 
På united.com söker du lämpligast flight för flight. Vill du göra specifika extrakontroller kan du söka AAA-BBB-CCC för att försäkra dig om att både AAA-BBB och BBB-CCC finns tillgängligt. När du sedan mappat upp flight för flight så ringer du Tallinn och bokar. :)

Tack för svar! och när det gäller poäng, ska jag addera alla poängen därefter? Jag misstänker att jag kommer att komma upp i betydligt fler än 100 000 p om jag ska addera allt då det blir som flera enkel resor?
 

RickardG

Medlem
Nej det är bara för att göra det enklare för dig att hitta de sträckor du vill åka. Resan bokas sedan som en enda resa fån A till B med ett antal stopp på vägen.
 

fcx

Medlem
Tack för svar! och när det gäller poäng, ska jag addera alla poängen därefter? Jag misstänker att jag kommer att komma upp i betydligt fler än 100 000 p om jag ska addera allt då det blir som flera enkel resor?

Nej, inte om du flyger med Eurobonus. Poängpriset beror bara på avreseort och destination (oavsett vägen mellan dem), så länge routingen är inom de tillåtna reglerna.
 
Nej, inte om du flyger med Eurobonus. Poängpriset beror bara på avreseort och destination (oavsett vägen mellan dem), så länge routingen är inom de tillåtna reglerna.
Ok vad bra! då ska jag börja kolla på allvar =)

vi vill gärna få till en rolig routing på väg till Los Angeles... och kanske till och med flyga business om möjligt. Har aldrig flugit business så det hade ju varit tip-topp! ska försöka få valuta för våra 120 000 p och 2-4-1, så jag ska försöka få in en så rolig upplevelse som möjligt, med touchdown i städer som vi kanske annars inte skulle åka till. =)

Stort tack för snabba svar =)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Ok vad bra! då ska jag börja kolla på allvar =)

vi vill gärna få till en rolig routing på väg till Los Angeles... och kanske till och med flyga business om möjligt. Har aldrig flugit business så det hade ju varit tip-topp! ska försöka få valuta för våra 120 000 p och 2-4-1, så jag ska försöka få in en så rolig upplevelse som möjligt, med touchdown i städer som vi kanske annars inte skulle åka till. =)

Stort tack för snabba svar =)
Antalet poäng för att åka till LA ska vara 110.000 så du klarar två personer med din voucher.
Lycka till med att hitta platser och avgångar som passar er! Ni kommer nog få en grym resa, kan vara bra att tillägga att alla flighter inte behöver vara i samma bokningsklass, om ni åker business och inte hittar ett flyg i business så kan ni välja economy på den flighten om det finns (ska nog inte behövas om du bokar i god tid dock). Viktiga är att de långa sträckorna är i business för att ni ska kunna njuta maximalt :)
 
R

rstenelo

Guest
verkar som United har lanserat en ny hemsida idag så det ser lite annorlunda ut jämfört med vad guiden säger.... tycker det är lite svårare att få en överblick nu på vilka klasser som finns tillgängliga, men det är kanske bara en vanesak....
 
F

FCT

Guest
Layout uppdaterad men den visar ju fortförande Saver och Standard awars i kolumnformat som är tydligt.
 

Attachments

  • upload_2015-9-15_18-38-28.png
    upload_2015-9-15_18-38-28.png
    349,1 KB · Visningar: 441
Toppen