Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Hachans

Medlem
SAS sida buggar lite då och då och visar inget trots att det finns flyg som går att boka. Råkade ut för det förra veckan, det jag hittade via united gick att boka men enligt sas sida fanns det inga flighter alls de aktuella dagarna.

Buggar lite då och då är ett understatement. Jag har försökt hitta tillgänglighet i två dagar. SAS säger att det inte finns tillgänglighet. Och så kan det ju vara. Sen klickar man på sök igen och så finns det helt plötsligt tio olika alternativ att välja på.

Sen om man vill boka så går det ofta inte på grund av "systemfel".
 

ericwg

Medlem
Lite OT men kopplat till Awardsökningen på United. Det är helt omöjligt att få igenom en bokning som har mer än 24 h som stopover?

Tittar på följande route och antingen har man 46 minuters stopover eller 24 h och 46 minuters stopover. Så ingen av dem verkar fungera.

upload_2018-11-17_11-53-31.png
 

palmen

Moderator
Lite OT men kopplat till Awardsökningen på United. Det är helt omöjligt att få igenom en bokning som har mer än 24 h som stopover?

Tittar på följande route och antingen har man 46 minuters stopover eller 24 h och 46 minuters stopover. Så ingen av dem verkar fungera.

Visa bifogad bild 81752
Ja, max 24h00min är det som gäller för alla stopp, bara på din destination du får stanna längre.
 

Berglund

Medlem
46 minuter för ett internationellt byte ankommande till USA? Det kan väl aldrig Minumim Connection Time acceptera?! 46 minuter är tillräckligt tight för såväl inrikes Sverige som inom EU eller inrikes USA, kan inte föreställa mig att det skulle vara godkänt för en internationell flygning.

Du kan alltid fråga men utgå till sisådär ca 100% att det kommer bli tvärnej på en connection som överstiger 24 timmar. Du får försöka leta upp någon mellanlandning eller annan anslutning, för den där kommer du behöva obegränsat med tur/skicklighet/alla-stjärnor-på-rad-och-i-led samt att någon på SAS gör direkt fel - för att få igenom.
 

Capa

Medlem
Jag lyckas inte få fram en enda awardflygning med TG med Uniteds sökmotor just nu.. Samma med Awardfares. Har TG problem med att visa sitt inventory? Gör jag något fel?
 

FredrikW

Medlem
Jag lyckas inte få fram en enda awardflygning med TG med Uniteds sökmotor just nu.. Samma med Awardfares. Har TG problem med att visa sitt inventory? Gör jag något fel?

Jag upplever samma sak, hade letat ut en resa med TG som nu är borta, antog att de tagit slut just de datumen, men det kanske är värt att ringa in och kolla om alla verkar borta.
 

Capa

Medlem
Jag upplever samma sak, hade letat ut en resa med TG som nu är borta, antog att de tagit slut just de datumen, men det kanske är värt att ringa in och kolla om alla verkar borta.

Hittar ingenting alls med TG. Samma på både United och Awardfares. På den senare verkar även SQ vara borta.
 
Toppen