Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Men varför leta med Uniteds sökmotor om man inte letar förstaklass? Då kan man ju använda SAS sökmotor och få 100% besked direkt om det finns biljetter lediga för Eurobonus eller ej.
 

palmen

Moderator
Men varför leta med Uniteds sökmotor om man inte letar förstaklass? Då kan man ju använda SAS sökmotor och få 100% besked direkt om det finns biljetter lediga för Eurobonus eller ej.
SAS sida buggar lite då och då och visar inget trots att det finns flyg som går att boka. Råkade ut för det förra veckan, det jag hittade via united gick att boka men enligt sas sida fanns det inga flighter alls de aktuella dagarna.
 

Kimmen00

Medlem
SAS sida buggar lite då och då och visar inget trots att det finns flyg som går att boka. Råkade ut för det förra veckan, det jag hittade via united gick att boka men enligt sas sida fanns det inga flighter alls de aktuella dagarna.

Tycker den buggar ganska ofta.. Samt är seg. Uniteds är än å länge enklare.
 

MAR

Medlem
Nu har jag gjort ett grundjobb med United, (samma tillgänglighet kommer inte fram hos SAS), och när jag ringer så in till SAS så hittar de inte resan, men det gör Chattflights. Då är jag ju tvungen att använda Chattflights?
 

Zniper

Medlem
Nu har jag gjort ett grundjobb med United, (samma tillgänglighet kommer inte fram hos SAS), och när jag ringer så in till SAS så hittar de inte resan, men det gör Chattflights. Då är jag ju tvungen att använda Chattflights?

Fast Chatflights kan ju inte boka något åt dig som inte SAS själva hittar. Dom (chatflights) måste ju själva ringa SAS för att boka eller är det inte så deras affärside funkar?
 

Canadien

Medlem
Nu har jag gjort ett grundjobb med United, (samma tillgänglighet kommer inte fram hos SAS), och när jag ringer så in till SAS så hittar de inte resan, men det gör Chattflights. Då är jag ju tvungen att använda Chattflights?
Ring igen till SAS och se om du får en bättre agent. Ibland måste man lägga in långa benet i bokningen innan en kortare anslutning syns o s v. En oerfaren agent på vanliga SAS kan inte alla trick som de duktiga på SAS Tallinn kan.
 

agehall

Medlem
Nu har jag gjort ett grundjobb med United, (samma tillgänglighet kommer inte fram hos SAS), och när jag ringer så in till SAS så hittar de inte resan, men det gör Chattflights. Då är jag ju tvungen att använda Chattflights?
Vänta här nu. Om du INTE ser tillgänglighet på SAS hemsida så verkar det väldigt konstigt att någon på Chattflights skulle kunna boka det åt dig.

Om det är business vi pratar om så är det som syns på SAS egen bokningssida det som går att boka.
 
Vänta här nu. Om du INTE ser tillgänglighet på SAS hemsida så verkar det väldigt konstigt att någon på Chattflights skulle kunna boka det åt dig.

Om det är business vi pratar om så är det som syns på SAS egen bokningssida det som går att boka.
Finns rapport om att SK IT har varit i farten igen:

SAS sida buggar lite då och då och visar inget trots att det finns flyg som går att boka. Råkade ut för det förra veckan, det jag hittade via united gick att boka men enligt sas sida fanns det inga flighter alls de aktuella dagarna.
 

Canadien

Medlem
SAS egna sida är dock lite labil. Den kan säga inga platser trots att det egentligen är en timeout i queryn eller error. D v s bara för att SAS Awardsök säger noll så kan det ändå finnas platser. Får man svar misstänkt snabbt eller om det tar mer än 20 sek att få svar så är min känsla att man inte ska lite för mycket på svaret.
 
De flygningar som fungerar att boka med andra program, de som du behöver hitta, är de som listas som X (ekonomi) och I (business, United kallar det first, gör dock inga föreställningar om något!). Det är bara X och I som kan bokas för Eurobonuspoäng, något som finns omnämnt i just den här tråden säkert 100 gånger.

Jag försöker att boka ORD-SFO till päronen för nästa september. Jag hittar många flighter tillgängliga i X-klass på Uniteds sökmotor. Men när jag ringer Tallinn säger de att det inte finns några biljetter där oavsett vilken dag jag testade.

Vad kan det bero på?
 
Toppen