Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Spenlol

Medlem
Hej nu har jag suttit och bökat med det här en stund för att undvika dumma frågor.
Men nu tryter kompetensen och jag frågar proffsen (och riskar en dum fråga :( )

Om jag söker på united oc klickar i "All star alliance" så hittar jag inget (men det ser ut i kalendern som att det finns?
Om jag klickar i "All airlines" så hittar jag flera flighter med United.
Och om jag tolkar Dr.Miles första-post/guide så ska man väl kunna plocka flighter i den första kolumnen eller business/first saver?
Är det något jag har fattat fel?
La bild under som exempel.
upload_2018-7-20_15-31-7.png
 
Hej nu har jag suttit och bökat med det här en stund för att undvika dumma frågor.
Men nu tryter kompetensen och jag frågar proffsen (och riskar en dum fråga :( )

Om jag söker på united oc klickar i "All star alliance" så hittar jag inget (men det ser ut i kalendern som att det finns?
Om jag klickar i "All airlines" så hittar jag flera flighter med United.
Och om jag tolkar Dr.Miles första-post/guide så ska man väl kunna plocka flighter i den första kolumnen eller business/first saver?
Är det något jag har fattat fel?
La bild under som exempel.
Visa bifogad bild 77966
United har bilaterala avtal med flygbolag som inte ingår i Star Alliance, och som inte går att boka med Eurobonus.
Om du klickar på Details så ska det vara bokningsklass X eller I för att den ska vara bokningsbar med Eurobonus.
Det går också att söka flyg här: https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/
 

palmen

Moderator
Hej nu har jag suttit och bökat med det här en stund för att undvika dumma frågor.
Men nu tryter kompetensen och jag frågar proffsen (och riskar en dum fråga :( )

Om jag söker på united oc klickar i "All star alliance" så hittar jag inget (men det ser ut i kalendern som att det finns?
Om jag klickar i "All airlines" så hittar jag flera flighter med United.
Och om jag tolkar Dr.Miles första-post/guide så ska man väl kunna plocka flighter i den första kolumnen eller business/first saver?
Är det något jag har fattat fel?
La bild under som exempel.
Visa bifogad bild 77966
Första kolumnen är economy, där visas både saver och icke saver. Din screenshot visar en saver, det är dock inte säkert den går att boka, du får ringa sas och kontrollera om det går
 
Varför "ska" man söka segment-för-segment om man bara vill ta sig från A till B, utan krav på routing/flygplatser/lounger, flygbolag, flygplanstyper, etc?
 

Canadien

Medlem
Varför "ska" man söka segment-för-segment om man bara vill ta sig från A till B, utan krav på routing/flygplatser/lounger, flygbolag, flygplanstyper, etc?
För att den inte visar alla möjliga vägar mellan A och B. T ex kanske du inte får upp nån Business alls ARN-LAX men det finns ARN-ZRH-MUC-YUL-LAX i Business.

Vill man endast resa direktflyg så går det givetvis bra att söka direkt på de A och B man vill resa mellan, men då är det de facto ändå bara ett segment man letar efter.
 
Toppen