Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

JacobG

Medlem
Tack alla för input! Kollade nyss igen och united.com visar fortfarande 2 st Business Saver Award mellan VIE och MIA den 28/10, vilket är lite frustrerande. Gör eventuellt ett tredje försök att ringa till Tallin senare i veckan, men kollar just nu efter andra lösningar.
 

Tonton

Medlem
Tack alla för input! Kollade nyss igen och united.com visar fortfarande 2 st Business Saver Award mellan VIE och MIA den 28/10, vilket är lite frustrerande. Gör eventuellt ett tredje försök att ringa till Tallin senare i veckan, men kollar just nu efter andra lösningar.

Jag hade lite krångel med Married Segments när jag skulle boka MRU-VIE med Austrian.

OP1: Hittade ej MRU-VIE

OP2: Hittade MRU-VIE när jag bad hen söka MRU-CPH. (Fullständig hemresa blev MRU-VIE-CPH-ARN)

Några månader senare så blev SAS-flighten VIE-CPH inställd. Ringde då Tallinn för att boka om. Passade samtidigt på att ändra rutten till MRU-VIE-ARN. Först var det inga problem, men efter 10 min blev jag uppringd av Tallinn som meddelade mig att pga married segments så måste jag boka MRU-VIE-CPH.

Kontentan? Be dom söka ARN-MIA direkt, alternativt prova att lägga upp en rutt via CPH.

Vet egentligen inte om detta är relevant/löser ditt problem, men tänker att det kunde vara värt att flika in :)
 

JacobG

Medlem
Be dom söka ARN-MIA direkt, alternativt prova att lägga upp en rutt via CPH.

Tack för tipset! Just den här resan är tänkt att utgå från OSL och ingen av dem lyckades tyvärr hitta vare sig de sökte på VIE-MIA eller OSL-MIA. Men jag ska be dem testa fler alternativa startpunkter ifall det blir aktuellt att jag ringer in igen.
 
Fast om de har sett enbart en biljett så är det nog rätt kört.
Inte nödvändigtvis. Det kan ju vara anslutningarna som strular till det t ex. Eller bara någon riktig tratthatt som jobbar, som man ibland möter i den svensks kundtjänsten.
Båda ovanstående har hänt mig.
Men är det t ex Kristina i Tallinn som svarar och bara ser en biljett så är det fetkört.
 

agehall

Medlem
Inte nödvändigtvis. Det kan ju vara anslutningarna som strular till det t ex. Eller bara någon riktig tratthatt som jobbar, som man ibland möter i den svensks kundtjänsten.
Båda ovanstående har hänt mig.
Fast om man går igenom segment för segment så märker de ju direkt när det inte finns plats på ett visst segment, så anslutningarna ska inte vara en faktor.
 
Fast om man går igenom segment för segment så märker de ju direkt när det inte finns plats på ett visst segment, så anslutningarna ska inte vara en faktor.
Sant, de ska inte vara det egentligen. Men det har hänt mig att kundtjänst i Sverige inte kan lösa anslutningarna med Lufthansa t ex, och därmed snabbt spottat ur sig att det inte finns tillgänglighet på resan. Men när jag direkt efter har ringt Tallinn så har det inte varit några problem. Antar att det är något med married segments där.
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 63 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jag har en Amex 2-4-1 ARN-OSL-MIA // EWR-ARN bokad i SAS Plus/Business i slutet juli 2018. Nu verkar det vara så olyckligt att jag behöver vara hemma lite tidigare än jag trott och skulle behöva tidigarelägga resan till i början på juli.

Har hittat och bokat ARN-EWR tur och retur i SAS Business på datum som passar bättre. Däremot kunde inte Tallinn hitta några platser mellan EWR-MIA/FLL i varken ekonomi eller business. Hur tidigt brukar United släppa inrikes awardbiljetter? Finns det en chans att det kommer dyka upp platser längre fram?
Låter lovande, får hålla lite bevakning helt enkelt. Finns det något sätt att se vilka United ekonomibiljetter som är bokningsbara som Eurobonusaward? Jag hittar en drös United Economy (HN) (lowest) som dock Tallinn ej kunde se/boka.

Jag tror att jag behöver att lägga till viktig information gällande awardplatser på Uniteds egna flygningar som visas på United.com.

United skiljer inte Economy och Economy Saver när de visar awardplatser av deras egna flygningar.

Du har säkert sett tillgänglig plats i Economy mellan Newark och Miami med avgång i slutet av juli 2018.
T ex som detta:

Screenshot20180131 01 UA.png


Problemet är dock att United har flera nivåer av Economy award och för andra partnerflygbolags bonusprogram, ska det vara en award 12.500 miles (12.5k på United.com).
Men reslutat (32.500 miles) ovan gäller endast för United Mileage Plus medlemmar.
T ex som detta:

Screenshot20180131 02 UA.png


För att kolla tillgängliga platser i Economy Saver (12.500 miles inom fastland USA), använd gärna kalenderfunktion.

Screenshot20180131 03 UA.png

 
Last edited:
Inlägg från: Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 63 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor



Jag tror att jag behöver att lägga till viktig information gällande awardplatser på Uniteds egna flygningar som visas på United.com.

United skiljer inte Economy och Economy Saver när de visar awardplatser av deras egna flygningar.

Du har säkert sett tillgänglig plats i Economy mellan Newark och Miami med avgång i slutet av juli 2018.
T ex som detta:

Problemet är dock att United har flera nivåer av Economy award och för andra partnerflygbolags bonusprogram, ska det vara en award 12.500 miles (12.5k på United.com).
Men reslutat (32.500 miles) ovan gäller endast för United Mileage Plus medlemmar.
T ex som detta:

För att kolla tillgängliga platser i Economy Saver (12.500 miles inom fastland USA), använd gärna kalenderfunktion.
Stort tack för utförligt och tydligt svar!
 

seat56f

Medlem
För att man ska slippa memorera olika poängkostnader för olika flighter så är det också tydligt om man tittar på detaljer för Unitedflygen. Bonusplatser tillgängliga för andra program (Eurobonus) har bokningsklass X:
upload_2018-1-31_14-5-43.png


...medan bonusplatser endast tillgängliga för UAMP-medlemmar har klass HN:
upload_2018-1-31_14-5-50.png
 
För att man ska slippa memorera olika poängkostnader för olika flighter så är det också tydligt om man tittar på detaljer för Unitedflygen. Bonusplatser tillgängliga för andra program (Eurobonus) har bokningsklass X:
Visa bifogad bild 72502
Eller I för business saver, och O för first saver.
Alla tre (X, I, O) tillgängliga för bokning från andra program såsom Eurobonus.
 
Toppen