Efter att ha hittat 2 stycken Business Saver Award-biljetter på united.com mellan Wien (VIE) och Miami (MIA) med Austrian, ringde jag till Tallin för att boka dessa med en voucher. Men när jag kom fram fick jag beskedet att de bara såg tillgänglighet för 1 biljett i business, så det blev ingen bokning. Ca 1 timme senare dubbelkollade jag igen på united.com, som fortfarande visar 2 st biljetter under Business Saver Award. Testade att ringa tillbaka och fråga igen, denna gång hittade agenten inga awardbiljetter alls i Business. När jag frågade ifall hon kände till ifall tillgängligheten som visas på Uniteds hemsida kan ha en fördröjning innan tillgängligheten uppdateras, fick jag till svar att det är mycket möjligt det fortfarande finns biljetter med Austrian tillgängligt för Uniteds Milage Plus-poäng, men att kvoten för EuroBonus-poäng är slut.
Är det någon annan som stött på att united.com visar tillgänglighet på Business Saver Award-biljetter (för bolag som Austrian, Swiss, Lufthansa) som Tallin inte hittar?