Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

erikswe

Medlem
är den bästa flygplatsen i Texas för att finna dessa business class biljetter (IAH?)
Ja, jag åker till och från Texas några gånger per år, och ibland bokat med Eurobonuspoäng.

IAH är en bra hubb, så många flighter dit. Å andra sidan hög efterfrågan på bonusbiljetter också.
Lufthansa har en flight till Dallas, DFW, som brukar ha bra tillgänglighet. Till och från Austin AUS finns det gott om inrikesflighter annars från de flesta stora star-Alliance-hubbarna i USA.
Sök på United annars så bör du få upp ganska många alternativ om ni bara har lite framförhållning.[/QUOT

Tack igen Jakob

Det är väl just det, inledningen av juni kan inte anses vara bra framförhållning i denna värld =)

Får hoppas att Lufthansa släpper biljetter någon månad innan,för just nu är det torka 1-14juni till/från Texas
 
Det är väl just det, inledningen av juni kan inte anses vara bra framförhållning i denna värld =)

Får hoppas att Lufthansa släpper biljetter någon månad innan,för just nu är det torka 1-14juni till/från Texas

Det finns platser till exempel med SAS den 5 juni i business direkt Arlanda-Chicago, och sedan platser med United till New Orleans. Förvisso i ekonomi med United, men relativt kort flight.

Och är ni flexibla med varifrån ni åker hem så kommer det att gå att sy ihop något åt andra hållet också.
I exemplet ovan sökte jag efter två platser, vet inte hur många du behöver.
Namnlöst.jpeg
 

JacobG

Medlem
Efter att ha hittat 2 stycken Business Saver Award-biljetter på united.com mellan Wien (VIE) och Miami (MIA) med Austrian, ringde jag till Tallin för att boka dessa med en voucher. Men när jag kom fram fick jag beskedet att de bara såg tillgänglighet för 1 biljett i business, så det blev ingen bokning. Ca 1 timme senare dubbelkollade jag igen på united.com, som fortfarande visar 2 st biljetter under Business Saver Award. Testade att ringa tillbaka och fråga igen, denna gång hittade agenten inga awardbiljetter alls i Business. När jag frågade ifall hon kände till ifall tillgängligheten som visas på Uniteds hemsida kan ha en fördröjning innan tillgängligheten uppdateras, fick jag till svar att det är mycket möjligt det fortfarande finns biljetter med Austrian tillgängligt för Uniteds Milage Plus-poäng, men att kvoten för EuroBonus-poäng är slut.

Är det någon annan som stött på att united.com visar tillgänglighet på Business Saver Award-biljetter (för bolag som Austrian, Swiss, Lufthansa) som Tallin inte hittar?
 

Canadien

Medlem
Är det någon annan som stött på att united.com visar tillgänglighet på Business Saver Award-biljetter (för bolag som Austrian, Swiss, Lufthansa) som Tallin inte hittar?

Ja, med Thai. Ca 4-8h fördröjning (vet inte exakt) innan United också visade att platserna var borta. Även Expertflyer visade att det fanns I-klass på denna Thai-flight när jag ringde Tallin.
 
Men ibland har agenterna hos SAS ingen koll, värt att komma ihåg. Det har hänt mig flera gånger att jag ringt och att agent 1 först inte sett några platser i varesig business eller first, och sen agent 2 har sett tillgänglighet både i business och first.
Förmdligen har agent 1 bara varit dåligt utbildad på att söka i GDS:en/bokningssystemet.

Summa kardemumma, alltid värt att ringa en extra gång om det finns tillgänglighet hos United och Expertflyer.
 
Toppen