Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Tonton

Medlem
ping @jerixon - Ethiopian verkar ha försvunnit från United. Kanske fortfarande finns chans att hitta awards till Kapstaden genom att använda andra vertyg :)
 

Canadien

Medlem
United har haft liknande problem tidigare med att Etiopian inte visas. Googla så ser du flera flyertalkdiskussioner från 2013-14-15 om att de försvunnit.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Vic

Medlem
Nu får jag upp detta högst upp när jag söker:

upload_2017-6-3_21-57-2.png


Den övre rutan har man ju sett förut men den undre verkar ny... Betyder det att man nu får sämre resultat med uniteds sökmotor tro?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Går att söka via ANA tools.
Om det går att boka vet jag ej men agenten säg tillgänglighet fra-add i juli .
Nu blir det här lite off topic eftersom detta handlar om Uniteds sökmotor. När jag söker på Air Canada Award på sträckan Dar es Salaam-Addis Ababa så finns det endast tillgängligt i Ethiopian economy. Men söker jag via ANA så finns det tillgängligt i business. Vilken ska man tro på?
 

Impendill

Medlem
Nu blir det här lite off topic eftersom detta handlar om Uniteds sökmotor. När jag söker på Air Canada Award på sträckan Dar es Salaam-Addis Ababa så finns det endast tillgängligt i Ethiopian economy. Men söker jag via ANA så finns det tillgängligt i business. Vilken ska man tro på?


Du får nog ringa SAS och fråga om det är en EB resa du vill ha.

Jag har aldrig sökt med Air canadas sökmotor.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Kan rapportera fler 'married segments' som Tallinkundtjänst kallade det när hon inte kunde välja vissa avgångar.
ARN-SEZ kunde bara bokas som
ARN-FRA-IST-SEZ och ej ARN-IST-SEZ. Trots att både United och Expertflyer visade 4 platser i I-klass. Agenten i Tallin såg också 4 platser på ARN-IST men när hon valde dem sade hon att hon inte 'fick' dem utan att de hamnade på 'Waitlist'. Detta kallade hon married segments.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Vic

Medlem
Kan rapportera fler 'married segments' som Tallinkundtjänst kallade det när hon inte kunde välja vissa avgångar.
ARN-SEZ kunde bara bokas som
ARN-FRA-IST-SEZ och ej ARN-IST-SEZ. Trots att både United och Expertflyer visade 4 platser i I-klass. Agenten i Tallin såg också 4 platser på ARN-IST men när hon valde dem sade hon att hon inte 'fick' dem utan att de hamnade på 'Waitlist'. Detta kallade hon married segments.
Skumt. Finns iof många avgångar till sez från ist men:
29148e72761f866a8712e1f1d04f1667.jpg
 
Toppen