Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

palmen

Moderator
Har beslutsångest gällande ombokning av award. All input hade uppskattats..

Har idag en first first inbokad i augusti Stockholm-London-Bangkok-Bali-Bangkok-Seoul-Frankfurt-Stockholm. Bokad med EB-poäng med en 2-4-1.

First med Thai London-Bangkok samt Bangkok Seoul och first med Asiana Seoul-Frankfurt.

Problemet är att vi nu behöver tidigarelägga resan.

När jag återigen börjar leta verkar det finnas två alternativ. Antingen via Frankfurt på utresan med Asiana till Seoul, vidare i business med Thai till Bali via Bangkok. Den resan innebär dock en natt i Frankfurt, en natt i Seoul och en i Bangkok (samtliga layovers ca 20h). Alternativet är business från Stockholm direkt till Bangkok och sen vidare till Bali - inte lika spännande som first men väldigt tidseffektivt.

På hemvägen finns biljetter i first med Thai Bangkok till Munchen.

Hur hade ni gjort? Sett en utresa som kommer ta fyra dygn som en upplevelse som definitivt är värd restiden för att få uppleva Asiana first och sen flyga Thai first hem eller boka om hela resan till business och spara 50 000 poäng?

Ett alternativ, som jag lutar åt, är att boka fyrdygnsresan på utvägen och thai first hem för att hålla tummarna för att Lufthansa first öppnar sig på utresan.
Ni kan även åka Singapore Airlines från Seoul-Singapore och sen ta Singapore First till Jakarta och köpa en separat biljett Jakarta-Bali. Alternativt om ni kan hitta Singapore-Bali i Business. Åker ni ut till Seoul från Frankfurt finns rätt stor chans att även Lufthansa öppnar upp 2 platser i First.
 
  • Gilla
Reactions: ahh

khybner

Medlem
Ni kan även åka Singapore Airlines från Seoul-Singapore och sen ta Singapore First till Jakarta och köpa en separat biljett Jakarta-Bali. Alternativt om ni kan hitta Singapore-Bali i Business. Åker ni ut till Seoul från Frankfurt finns rätt stor chans att även Lufthansa öppnar upp 2 platser i First.
Kör inte Lufthansa 747-400 till Seoul nu (dvs ingen förstaklass)?
 

ahh

Medlem
Ni kan även åka Singapore Airlines från Seoul-Singapore och sen ta Singapore First till Jakarta och köpa en separat biljett Jakarta-Bali. Alternativt om ni kan hitta Singapore-Bali i Business. Åker ni ut till Seoul från Frankfurt finns rätt stor chans att även Lufthansa öppnar upp 2 platser i First.
Ah, tack för tips! Har bara kollat Uniteds sökmotor men får ge mig på en breddad Singapore Airlines-sökning.
 

ahh

Medlem
Bra tips! Det lutar åt det. Kanske kan det till och med bli positivt att dela upp resan med ett antal stopp på hotell och på så vis kanske komma fram lite mer utvilad.
 
Bra tips! Det lutar åt det. Kanske kan det till och med bli positivt att dela upp resan med ett antal stopp på hotell och på så vis kanske komma fram lite mer utvilad.
Ja, det kan vara bra att dela upp det, det kan lätt bli för mycket av det goda när man vistas i förstaklasskabiner och förstaklasslounger. Då är det bra att göra lite uppehåll och återhämta sig.
 
  • Gilla
Reactions: ahh

chazzie

Medlem
Kan en variant för en award i business vara att ta sig till t.ex. New York och utgå därifrån med en award mellan Nordamerika och Oceanien? Det är fler bolag som flyger från t.ex. Los Angeles och flera andra städer i USA/Canada till Nya Zeeland. Samma award hela vägen går väl egentligen inte, men man kan ta sig billigt till New York och man kan få ganska många timmar i business mellan östkusten i Amerika och Oceanien. United verkar ha juste tillgång av platser de gånger jag kollat (har varit inne på att kombinera ett besök hos bekanta i San Diego med en sväng åt något håll för poäng).
 

fcx

Medlem
Kan en variant för en award i business vara att ta sig till t.ex. New York och utgå därifrån med en award mellan Nordamerika och Oceanien? Det är fler bolag som flyger från t.ex. Los Angeles och flera andra städer i USA/Canada till Nya Zeeland. Samma award hela vägen går väl egentligen inte, men man kan ta sig billigt till New York och man kan få ganska många timmar i business mellan östkusten i Amerika och Oceanien. United verkar ha juste tillgång av platser de gånger jag kollat (har varit inne på att kombinera ett besök hos bekanta i San Diego med en sväng åt något håll för poäng).

Det tycker jag låter som en spännande idé.
 

khybner

Medlem
Kan en variant för en award i business vara att ta sig till t.ex. New York och utgå därifrån med en award mellan Nordamerika och Oceanien? Det är fler bolag som flyger från t.ex. Los Angeles och flera andra städer i USA/Canada till Nya Zeeland. Samma award hela vägen går väl egentligen inte, men man kan ta sig billigt till New York och man kan få ganska många timmar i business mellan östkusten i Amerika och Oceanien. United verkar ha juste tillgång av platser de gånger jag kollat (har varit inne på att kombinera ett besök hos bekanta i San Diego med en sväng åt något håll för poäng).

Testa att boka en award hela vägen.

Jag fick häromdagen igenom en award mellan Europa och Japan via Nordamerika så kanske Europa-Oceanien via Nordamerika också fungerar.
 

chazzie

Medlem
Testa att boka en award hela vägen.
Jag fick häromdagen igenom en award mellan Europa och Japan via Nordamerika så kanske Europa-Oceanien via Nordamerika också fungerar.

Tack för tipset! Denna variant får flytta på sig till förmån för first first, men jag behåller det i bakfickan inför nästa sväng, när den nu blir och tid finnes =}
 
Toppen