Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Hej,

Nu har jag funderat och tänkt :)
Om jag förstår det rätt så ska det här vara en korrekt flygning:
CPH->FRA->HND(~12h stopp) HND--> SIN 15dagar stopp SIN -->BKK-->FRA-->CPH

FRA-HND (ANA First) - Om möjligt ska jag försöka hitta F Lufthansa
HND-> SIN (Business)
SiN->BKK (Business
BKK->FRA(Thai First)

Vad tror ni om det?
Ska bara försöka tjejen om att det är en ok resa....

Tjejen förespråkar
CPH->IST->SIN->IST-CPH (allt i turkish business). Otroligt mycket tråkigare, men snabbare.

Hur övertalar jag tjejen?

Mvh
4fun
Se om du inte kan klämma in lite fler segment, t ex www.businessclass.se/forum/posts/473693 eller www.businessclass.se/forum/posts/507139/
 

Gummaron

Medlem
Ja nu fick jag fram det också.
Problemet är att flyget går NRT SIN18:05
Jag landar i HND 14:55, tar man sig från ena flygplatsen till den andra på mindre än 3h?
Det finns en tråd här på forumet om just bytet mellan Haneda och Narita, sitter på telefonen så har lite svårt att länka.

Jag gjorde bytet i somras, ankom dock HND med Lufthansa och hade därför lite längre tid på mig, tror det var 5-6 timmar och det räckte gott och väl. Blev ett par timmar i loungen på Narita.
 
Jag hade en sådan bokning ett tag, men jag vet faktiskt inte om den var giltig. Sägs vara under minimum connection time. Sök på mina inlägg så hittar du.
Det är nog inte alls svårt att ta sig den sträckan på den tiden, men OM din inkommande blir försenad är det kört och ni blir strandade i Tokyo. Incheckningen på Narita måste vara klar 60 min innan.

Jag bytte till den tidigare ANA-flighten från FRA som kommer 06:00. Om Lufthansa har plats byter jag till den 14 dagar innan.
 

khybner

Medlem
Jag hade en sådan bokning ett tag, men jag vet faktiskt inte om den var giltig. Sägs vara under minimum connection time. Sök på mina inlägg så hittar du.
Det är nog inte alls svårt att ta sig den sträckan på den tiden, men OM din inkommande blir försenad är det kört och ni blir strandade i Tokyo. Incheckningen på Narita måste vara klar 60 min innan.

Jag bytte till den tidigare ANA-flighten från FRA som kommer 06:00. Om Lufthansa har plats byter jag till den 14 dagar innan.

Minimum connecting time är 210 min.
 

palmen

Moderator
Tyvärr ser det mörkt ut med förstaklass till Kuala Lumpur med Star Alliance. Känner du till den här? Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Håller inte riktigt med, går ju nyttja max kombon man kan göra till Jakarta men ta sista flighten till Malaysia även om man missar Singapore First då.

Frankfurt - Tokyo Lufthansa First
Tokyo - Singapore ANA First
Singapore - Kuala Lumpur Singapore Business

Kuala Lumpur - Bangkok Thai Business
Bangkok - Seoul Thai First
Seoul - Frankfurt Asiana First

Hemresan kan ju gå via Tokyo och ANA First till Frankfurt om man vill. Går ju även att göra som open jaw och lägga till Jakarta som destination om man vill klämma in Singapore First och sen köpa biljett Jakarta - Kuala Lumpur.
 

ahh

Medlem
Har beslutsångest gällande ombokning av award. All input hade uppskattats..

Har idag en first first inbokad i augusti Stockholm-London-Bangkok-Bali-Bangkok-Seoul-Frankfurt-Stockholm. Bokad med EB-poäng med en 2-4-1.

First med Thai London-Bangkok samt Bangkok Seoul och first med Asiana Seoul-Frankfurt.

Problemet är att vi nu behöver tidigarelägga resan.

När jag återigen börjar leta verkar det finnas två alternativ. Antingen via Frankfurt på utresan med Asiana till Seoul, vidare i business med Thai till Bali via Bangkok. Den resan innebär dock en natt i Frankfurt, en natt i Seoul och en i Bangkok (samtliga layovers ca 20h). Alternativet är business från Stockholm direkt till Bangkok och sen vidare till Bali - inte lika spännande som first men väldigt tidseffektivt.

På hemvägen finns biljetter i first med Thai Bangkok till Munchen.

Hur hade ni gjort? Sett en utresa som kommer ta fyra dygn som en upplevelse som definitivt är värd restiden för att få uppleva Asiana first och sen flyga Thai first hem eller boka om hela resan till business och spara 50 000 poäng?

Ett alternativ, som jag lutar åt, är att boka fyrdygnsresan på utvägen och thai first hem för att hålla tummarna för att Lufthansa first öppnar sig på utresan.
 
Toppen