Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

John Lander

Ny medlem
Kanon Dr. Miles jag börjar förstå. Jag ser att de flesta större amerikanska städer flyger till Panama city (PTY). Därifrån verkar det inte vara något probem med Award flyg till Rio de Janeiro (RIO), eller? I månadsvyn är "Saver award premium cabin" tillgängligt de flesta dagarna men om man tittar på respektive dag så är "Economy (lowest)" den blåa spalten oftat tillgängligt. Så tex Los Angeles (LAX) --> PTY -->GIG borde gå som en flygning? Och man skulle kunn flyga retur till en annan amerikansk stad om man ville t.ex GIG-->PTY---CHI på samma biljett? Enligt Eurobonustabellen skulle det kosta 50k poäng i Economy och 75k poäng i business att flyga mellan Nord- och Sydamerika.


2016-11-14.png
 
Kanon Dr. Miles jag börjar förstå. Jag ser att de flesta större amerikanska städer flyger till Panama city (PTY). Därifrån verkar det inte vara något probem med Award flyg till Rio de Janeiro (RIO), eller? I månadsvyn är "Saver award premium cabin" tillgängligt de flesta dagarna men om man tittar på respektive dag så är "Economy (lowest)" den blåa spalten oftat tillgängligt. Så tex Los Angeles (LAX) --> PTY -->GIG borde gå som en flygning? Och man skulle kunn flyga retur till en annan amerikansk stad om man ville t.ex GIG-->PTY---CHI på samma biljett? Enligt Eurobonustabellen skulle det kosta 50k poäng i Economy och 75k poäng i business att flyga mellan Nord- och Sydamerika.


Visa bifogad bild 58046
Inga problem med att flyga från Panama till Rio så länge det finns tillgänglighet att boka.
Inga problem att boka LAX-PTY-GIG som en resa, men det blir ju två flygningar. Men samma poängpris som en direktflight LAX-GIG.
Open jaw LAX-PTY-GIG, GIG-PTY-CHI fungerar, om CHI=Chicago.
Om du ska boka med Eurobonus så är det Eurobonustabellen som styr vad det kostar i poäng. Bokar du med Uniteds program så framgår poängkostnaden av Uniteds sida.
 

John Lander

Ny medlem
Tack Jakob! Om man bokar t.e.x LAX-PTY-GIG kan man göra ett uppehåll på mer än 24h i PTY? Eller ses det då som två resor och man får betala för en resa i Nordamerika och en resa Nord- till Sydamerika enligt Eurobonustabellen?
 
Tack Jakob! Om man bokar t.e.x LAX-PTY-GIG kan man göra ett uppehåll på mer än 24h i PTY? Eller ses det då som två resor och man får betala för en resa i Nordamerika och en resa Nord- till Sydamerika enligt Eurobonustabellen?
Max 24 h stopp, annars blir det två resor, eller möjligtvis en annan kombination av biljett t ex open jaw. Men normalt max 24 h stopp.
 
Hur ser jag vilka awards som ar Star Alliance och vilka som bara ar MilagePlus pa Uniteds hemsida. Ar bosatt i USA men stannade kvar i Eurobonus. Nu vill jag anvanda poang for inrikesflygning pa United. United visar att det finns award-biljetter men SAS kundservice sager att det inte finns tillganglighet.

Nar slapper United sina *A-awards? Jag vill flyga pa Spring Break i April.

Tack pa forhand for hjalpen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen