Senaste nytt

[Tips] Så väljer du sittplats i förväg på Star Alliance flyg i Economy

Dr. Miles

Expert
Jag har en SAS (betalda biljetter) bokning med Amadeus bokningsnummer, men det går varken att ändra eller lägga till FFP nummer i bokningen.

Bakgrund:
Min kollega lade in United Mileage Plus nummer i bokningen vid bokning och nu vill hon ändra det till US Airways Dividend Miles nummer.

Situation:
Jag gick in i LOT:s webbsida och ändrade hennes FFP nummer och tryckte på Save. Då försvann hennes FFP nummer. Detta är bekräftad även hos CheckMyTrip.
Jag försökte lägga till US Airways Dividend Miles nummer igen men det gick inte.
Jag har också rensat cache och provat igen men det blir samma sak.
 

AxelB

Medlem
Jag har en SAS (betalda biljetter) bokning med Amadeus bokningsnummer, men det går varken att ändra eller lägga till FFP nummer i bokningen.

Bakgrund:
Min kollega lade in United Mileage Plus nummer i bokningen vid bokning och nu vill hon ändra det till US Airways Dividend Miles nummer.

Situation:
Jag gick in i LOT:s webbsida och ändrade hennes FFP nummer och tryckte på Save. Då försvann hennes FFP nummer. Detta är bekräftad även hos CheckMyTrip.
Jag försökte lägga till US Airways Dividend Miles nummer igen men det gick inte.
Jag har också rensat cache och provat igen men det blir samma sak.

Har haft liknande problem när jag skulle flyga med lufthansa och lägga in min mammas eurobonusnummer. Det försvann på samma sätt, även på lufthansa när jag försökte där. Men det gick tillslut hos SAS och deras online check-in (utan att behöva checka in där).
Tror detta var för att namnet inte stämde helt. Kan ni ha samma problem? :)
 

Dr. Miles

Expert
Har haft liknande problem när jag skulle flyga med lufthansa och lägga in min mammas eurobonusnummer. Det försvann på samma sätt, även på lufthansa när jag försökte där. Men det gick tillslut hos SAS och deras online check-in (utan att behöva checka in där).
Tror detta var för att namnet inte stämde helt. Kan ni ha samma problem? :)
Hon har samma stavning både på biljetten och på FFP. Hon har inte heller något mellannamn registrerat.
 

jtq

Medlem
Är det bara vissa bolags biljetter som fungerar med LOTs hemsida?

Jag har en bokning med Thai och har mitt Royal Orchid plus guldnummer tillagt i bokningen. Bokningen är biljetterad.

Får felmeddelande "The system is unable to retrieve this trip, please contact your TravelSupport Desk if further details are needed. Contact information can befound by clicking the 'Contact' link above. (141)" när jag försöker på lot.com.

Inga problem att se resan med checkmytrip.com
 

Jonas C

Medlem
Är det bara vissa bolags biljetter som fungerar med LOTs hemsida?

Jag misstänker att det är fallet. Kan till exempel inte få upp en Singapore Airlines bokning hos LOT trots att de använder Amadeus. Nu är detta förvisso inget problem då man kan välja sittplats i förväg, samt beställa måltider på SQ's hemsida.
 
Toppen