Senaste nytt

[Tips] Så väljer du sittplats i förväg på Star Alliance flyg i Economy

Alx

Medlem
Tack Jonas!! Det var riktigt användbart. Först funkade det inte alls för mig. Men så la jag in mitt UA*G nummer och då funkade det finfint. Det är guld värt för vår del eftersom det inte är möjligt att göra någon seating ex-Malta med SAS ens 22 Hr innan avgång eftersom SAS och Air Malta inte synkar. Men LOT fungerade. Hoppas att det fungerar i praktiken också! :)
 

olsson

Medlem
Har en liten MR BGO-CPH-MXP i mitten av Maj bokade med vouchers från SAS. EBS fast inget ær inlagt.
Fick tyværr:
The following warning(s) occured
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631)
Your reservation is confirmed, but your special request could not be processed for these flights. Please contact us for further information. (4609)
 

Alx

Medlem
Har en liten MR BGO-CPH-MXP i mitten av Maj bokade med vouchers från SAS. EBS fast inget ær inlagt.
Fick tyværr:

Jag testade runt lite igår med olika familjemedlemmars konton. Det visade sig att alla bokningar där jag la in *G oavsett program fungerade. Testade också helt utan program, med silverstatus och statuslösa medlemmar. Inga av dessa fungerade. Så min slutsats är att det fungerar så länge man har *G status hos valfritt flygbolag.
 

Jonas C

Medlem
Har LOTs sida några funktioner som är bättre än att göra det samma på LHs sida? En begränsning på LOTs sida verkar ju vara att det bara fungerar för *A guldmedlemmar enligt Alx.

På LH hemsidan kan man bara välja plats på LH Group/M&M flyg som Senator (rätta mig om jag har fel). På LOT hemsidan har du fördelen att välja plats som *G på alla *A bolag som använder Amadeus bokningssystem. Har man valt sittplats via LOT så går den att ändra om man öppnar bokningen på LH hemsidan.
 

jumbooze

Medlem
hmmm undrar om detta funkar på USDM bokning också :D Vore ju skoj att få EBG statusen i bokningen men frågan är om det riskerar att strula till det... någon som testat?
 

Jacob

Medlem
Kul att det är fler som upptäckt LOTs hemsida. Jag använde den senast förra veckan då varken Lufthansa eller SAS Australias webbsidor fungerade för att lägga till mitt bonuskort i en bokning. Men LOT fixade det.
 

Alx

Medlem
Ok isf kansk den inte gillar din bokning. Jag gör det flera gånger per år för statuslösa- eller silverkollegor och vänner.

Så kanske det är. Varför de nu skulle "ogilla" just mina bokningar? Det verkar ju minst sagt jobbigt rent administrativt att dela in sina resenärers bokningar i olika "gilla" och "ogilla" fack! :rolleyes:

Frågan är varför det inte fungerar på någon annans bokning heller?? Det kanske är så att du rör ihop det med SAS interkontinentala bokningar? Vid sådana tillåter även SAS att man gör seating mer än 22 timmar innan avgång oavsett bokningsklass/medlemsstatus.

Hur som helst är det ju bra för dig om LH har någon speciallösning som fungerar just för dina intra-europeiska bokningar. För mig (och uppenbarligen fler med mig) så fungerar det inte på LHs hemsida. Själv är jag glad att LOT har möjligtgjort för mig att göra en seating på SAS-metall som UA*G redan efter bokning av en intra-europeisk flight.
 

090034208

Medlem
Har en bonusresa med EB, har lagt in mitt A3G kort i bokningen. Jag reser med min son. När jag väljer plats på SAS VAA-HEL-CPH så sparas endast min sons plats men inte min (jag som är *G), knäppt?
 
Toppen