Senaste nytt

[Tips] Så väljer du sittplats i förväg på Star Alliance flyg i Economy

jumbooze

Medlem
Formellt tror jag det kan bero på bokningsklass, men jag har flera gånger kunnat byta på AC flighter genom att ringa deras kundtjänst. Vet inte om det var EBG som hjälpte, eller bokningsklass. Har även fått deras preferred seating (bulkhead tex) I economy den vägen när det inte fungerat online. Värt att försöka!
Igår gjorde jag seat assignment på AirCanada via twitter DM. Klart på 5 min.
 

Smuffe

Medlem
God afton!
Det var ett tag sedan jag reste med Turkish.
Nu har jag och min kollega bokat Economy full fare ner till Manila den 19 juni.
Hur är det med turkarna, allt utom business som måste vänta på att få boka sittplatser fram till 24/48 timmar?
Eller räcker det med att ha ett M&S Elite/Gold och kunna boka platser?
Eller har någon ett aktuellt tips som har dykt upp under det senaste året som man kan boka platser på?

Trevlig helg!
 

Jonas C

Medlem
God afton!
Det var ett tag sedan jag reste med Turkish.
Nu har jag och min kollega bokat Economy full fare ner till Manila den 19 juni.
Hur är det med turkarna, allt utom business som måste vänta på att få boka sittplatser fram till 24/48 timmar?
Eller räcker det med att ha ett M&S Elite/Gold och kunna boka platser?
Eller har någon ett aktuellt tips som har dykt upp under det senaste året som man kan boka platser på?

Trevlig helg!
Gratis att boka plats för alla 90 dagar innan avgång. Dock måste man ringa dem, alternativt välja plats när man bokar på TK's hemsida.
 

Smuffe

Medlem
Märkligt... Vi fick inte det alternativet när vi bokade ikväll.
Men då antar jag att det blir att ringa det turkiska numret imorgon då det inte är röd dag.
Eller går det att ringa till kontoret på Arlanda?
 

Jonas C

Medlem
Märkligt... Vi fick inte det alternativet när vi bokade ikväll.
Men då antar jag att det blir att ringa det turkiska numret imorgon då det inte är röd dag.
Eller går det att ringa till kontoret på Arlanda?
Går att ringa dem på 08-numret då det kopplas till deras globala call center som har öppet dygnet runt.
 
Toppen