Tips: Roadtrip-planering för USA

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Golfkillen, 25 Juni 2014.

1. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag vet inte om detta egentligen passar in här, men jag gör ett försök. Det finns kanske någon annan här än erc som gillar att åka på roadtrip. Jag har snubblat över en sida, https://roadtrippers.com/ som hittills har fungerat riktigt bra. Man skriver in avreseort och destination, och sen kan man lägga till en massa sevärdheter, bryggerier, fina vägar att köra på, hotell, restauranger osv osv däremellan.

4 personer gillar detta.
  2. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul sida. Ska kolla närmare på den :)

3. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grym sida! Det är alltid svårt att hitta bra inspiration för det lite mer obskyra när man skall ut på vägarna i Amerika!

4. Jockezona

Jockezona Medlem

Önskar jag visste om denna när jag gjorde roadtrip i staterna.
    Får bli nästa gång.

5. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska göra roadtrip i sydstaterna om några veckor, tack för länken!

6. DonM

DonM Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jag använde också denna tjänsten för att planlägga min roadtripp (Las Vegas till Chicago) i maj (https://roadtrippers.com/trips/us-midwest-2014-v5/52dd8bec2258253bd6000001). Hittade flera platser som vi definitivt inte hade funnit fram till utan denna tjänsten. De har också en ganska bra iPhone app där du kan plocka upp resplanen du har gjort på web.
    Det enda som fungerar mindre bra är delning och samarbete. Du kan dela, men då blir det mer eller mindre read only. Collaboration ska komma efterhand.
    Lycka till med planläggningen. Är tillbaka i USA nu igen 1 månad efter min roadtrip och måste bara erkänna att det är ett fantastiskt land att resa med bil i. Målet är ingenting - vägen är allt!

1 person likes this.
  7. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppmärksammat denna för en tid sedan, tips på BC även då? Har kikat lite inför en potentiell 5-veckors nästa sommar och det verkar ju vara ett helt grymt verktyg.

8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag sökte här innan jag postade, men hittade ingenting om detta. Jag kanske missade att söka på något särskilt.

9. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan mycket väl vara så att tipset kom från annat håll även om mycket i resväg läses här först. :)

10. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har också provat den tidigare, men kan inte hitta att det var här ifrån jag fick tipset. Bra grej hur som helst!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!