Tips/råd rörande resa Stockholm-Tokyo

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av JF00, 22 December 2014.

1. JF00

JF00 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker från Stockholm till Tokyo oktober 2015, ca 7 dagar
    Har 115000 EuroBonus-poäng
    Får troligtvis inte ihop 140.000 poäng som behövs för en bonusresa i C med ANA eller Lufthansa, vad kostar ungefär skatterna på dessa?
    Värt att boka en enkelbonusresa med ANA C eller Lufthansa C dit och SAS Go hem eller går det att blanda bolag och bokningsklasser på en samma awardresa?
    Ungefär hur mycket kostar skatterna om jag skulle hitta en Lufthansa F dit? Då får jag boka två enkelresor så jag enkelt kan boka av ditresan och hoppa på Lufthansaflyget
    Finns det på något sätt en möjlighet att köpa en enkelbiljett hem från Tokyo till Stockholm för under 3.000-4.000 kr?

Hur hade ni gjort?
    Kan göra av med alla poängen men vill inte spendera mer än 5000kr

2. Lallarn

Lallarn Medlem

Senat jag åkte Lufthansa F award låg skatter och avgifter på ca 5200 NOK (routing OSL-FRA-HND-MUC-FRA-OSL).

Agö gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att få reda på skatter - slå upp motsvarande resa på ITA Matrix och kolla vad skatterna blir. Det stämmer rätt bra med vad du får betala på en award. Tror det står i någon av @Dr. Miles stickies om hur man bokar bonusresor hur man gör i detalj.

4. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu ska jag erkänna att jag är lite ovetande om era bonusresor här på forumet... Men varför betala massa skatt på en poängresa när en flygbiljett till Tokyo inte går på mer än (mellan) 4000 och 6000 (visserligen med SU, British Airways eller EK)?

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En flygbiljett till Tokyo i business eller first kostar betydligt mer än 6000kr. Att ta ut awards i ekonomi bland det dummaste man kan göra just eftersom man får betala i princip lika mycket som om man köpte biljetten. Däremot är det oftast en bra deal i premiumkabinerna.

Christian R, Dr. Miles, Brandten och 1 annan gillar detta.
  6. Lallarn

Lallarn Medlem

Vi tittade på priset för samma resa vid bokningstillfället (två veckor innan) och då låg det på ca 78 000 SEK. På samma dag som utresan låg priset på ca 100 000 SEK (för den eminenta biljettkategorin "First Flex").

ACervin, agehall, Christian R och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!