Senaste nytt

Tips på weekend

jerixon

Medlem
Skulle satsa på Low cost flyg och antingen Gdansk, Prag, Warszawa, Bergamo eller Barcelona.
Det är mina favoritweekends sista åren :)
Kom precis hem från Gdansk idag och flög med Wizz För 200kr t/r.
Förstår i behöver lägga på baggage osv, men det blir oftast väldigt billigt trots det.
Lägger hellre mer pengar på plats än på flygen när det är resor under 3h.
 

telelina

Medlem
Både Warszawa, Prag och Budapest är prisvärt och trevligt. Köpenhamn som du funderar på är en härlig stad men dyr att vara i nu när svenska kronan är så svag mot den danska. Svårt att hitta prisvärt boende.
 

jerixon

Medlem
Helt klart svårt!
Bor där ofta i jobbet och mer regel än undantag att det är 2000kr / natten som gäller just nu.
Ofta mer prisvärt att bo i Malmö och ta tåget över tyvärr

Både Warszawa, Prag och Budapest är prisvärt och trevligt. Köpenhamn som du funderar på är en härlig stad men dyr att vara i nu när svenska kronan är så svag mot den danska. Svårt att hitta prisvärt boende.
 

NyfikenGrau

Medlem
Mercure Warszawa Centrum har fortfarande lediga rum dina datum, 3500 kr totalt utan frukost, mycket bra läge.

Warszawa går att hitta ordentliga fynd i annars, men tyvärr inte när det bara är 10 dagar till avresa.
 

Arnel

Medlem
Efter att ha tittat efter hotell i Köpenhamn inser jag att det blir tajt med den budgeten. Warszawa och Prag har vi redan besökt, men ska nog ta och titta på Barcelona. Återkommer när jag bestämt mig :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Efter att ha tittat efter hotell i Köpenhamn inser jag att det blir tajt med den budgeten. Warszawa och Prag har vi redan besökt, men ska nog ta och titta på Barcelona. Återkommer när jag bestämt mig :)

Barcelona är dyrt för att vara Sydeuropa tycker jag. Mer value for money i Budapest, om ni inte varit där också. Kan ni tänka er lång flygning (Barca är ju rätt långt, betydligt längre än Ljubljana..) så skulle jag vilja slå ett slag för Lissabon, en av Europas billigaste, finaste och trevligaste huvudstäder.
 

olo

Medlem
Har man redan besökt Berlin, Prag och Budapest, så är det nog dags för Belgrad, som tar över stafettpinnen som Östeuropas främsta weekendstad.
Från Stockholm flyger Air Serbia direkt, även om det på dina datum verkar vara billigast med byte i Berlin på hemvägen.

Mycket trevlig stad och budgeten räcker gott och väl.
 

Arnel

Medlem
Ja det vore en perfekt stad att besöka om jag inte hade ursprung från trakterna. Jag har varit där x antal gånger tidigare och var där senast i somras. Den här resan vill jag bara komma iväg en kortis och slappna av. Hittills ligger Köpenhamn högst upp på listan trots de höga priserna på hotell. Men jag har planer på att bestämma mig under kommande vecka så mycket kan hända fram till dess i huvudet och min tankar.
 

BAS

Medlem
På väg hem från Tallinn, där jag och 10-åriga dottern haft lite "kvalitetstid". Vi tog hotellpaket med Tallink-silja och Swissotel. Färjan är väl rätt trist, men för 4000 kr med coop-rabatt fick vi tur (A premium hytt) och retur (svit) samt en natt på Swissotel. Då ingick även frukost och spa på hotellet.

Flyg till Tallinn verkar generellt dyrt, kan ni tänka er färjan har ni svårt att göra av med 10000.

Oavsett färja/flyg rekommenderas Swissotel Tallinn, mycket fint och fantastiskt utsikt från rummen. Restaurangen högst upp på våning 30 är dessutom löjligt prisvärd.
 
Toppen