Senaste nytt

Tips på weekend

niksal

Medlem
London, bra mat och perfekt med en liten.
Håller inte helt med. 1-åring innebär antagligen barnvagn i någon form. Det är få tube stationer som har hiss, och jag har inte upplevt London som en barnvänlig stad alls.

Köpenhamn är ett bra alternativ. Berlin också, då ni kan få ett större hotellrum rätt billigt. Dock långa avstånd. Munchen fungerade rätt okej när vi var där på våren med vår 1-åring.
 
Håller inte helt med. 1-åring innebär antagligen barnvagn i någon form. Det är få tube stationer som har hiss, och jag har inte upplevt London som en barnvänlig stad alls.

Köpenhamn är ett bra alternativ. Berlin också, då ni kan få ett större hotellrum rätt billigt. Dock långa avstånd. Munchen fungerade rätt okej när vi var där på våren med vår 1-åring.
Har varit en del i London med barn. Håller med om att tunnelbanan är lite svår när man är själv med barnvagn. Då är det taxi som gäller. Är man två så bärs vagnen. Jag gillar London för parkerna och många museer som är intressanta för barn (ett år är kanske lite för ungt för det). För vuxna är det bra mat och en schysst stad.
 

Abbs

Medlem
Nu tänker jag fortsätta propagera för Ljubljana.

Det finns gott om härliga krogar [1] , en resa till Kobarid är inte långt bort och där finns en helt ok krog... [2]
Vädret i September håller sig runt behagliga 16°C med dagliga toppar runt 20°C.
Jag rekommenderar en kort utflykt till Lake Bled, för att sedan dra vidare till magiska Lake Bohinj.
Ljubljana är en väldigt gåvänlig stad och barnvagn är inget problem, staden är liten!
 
  • Gilla
Reactions: olo

Arnel

Medlem
Jag har varit i Ljubljana ett par gånger när jag var yngre och håller med om att det är en väldigt fin stad.
Nackdelen är att det är lite väl långt att flyga då jag har en något flygrädd sambo med mig. Det kan du såklart inte vetat eftersom jag inte skrev det.
Men jag uppskattar ditt tips och vi kommer absolut åka till Ljubljana men dessvärre inte i år.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag svänger nog om eftersom jag räknat på budgeten och föreslår istället Warszawa. Oslagbar prisvärdhet, kanske inte fullt av sevärdheter men så det räcker när man har ettåring med sig.
edit
Svårt att hitta övernattning någonstans så här nära inpå, men denna lgh ser rätt ok ut för priset och ligger perfekt,
Booking.com:Lägenhet The View,Warszawa,POL - 130Gästrecensioner.Boka hotell nu!
för 178 € för 3 nätter kan ni i princip äta gourmetmat hela helgen. Mycket bra prisläge i Warszawa.
LOT flyger direkt, går att få för 150-200 € per person.

Ni kommer att ha gott om pengar över för att äta gott och unna er diverse saker. I Köpenhamn däremot blir det tufft, bara ett "okej" hotellrum kommer äta upp halva resbudgeten, en av Europas dyraste hotellstäder.
 
Last edited:
Toppen