Tips på tier points run från London 19 juli?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av gdaily, 6 Juli 2014.

1. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tips på en billig TP-run utgående från London lördagen den 19de juli. Ska klaras av samma dag, eller möjligen hemresa till London tidigt på söndagen 20 juli. (om söndagen så måste jag landa på LHR) ? Ja, jag får riva min biljett till Farnborough... men ska jag behålla mitt silverkort så är detta det enda datumet jag kan ta TP-runnen på.

Jag behöver 60 TPs. Några ideer?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det som föreslås på FT när man vill göra detta är LGW-JER-LGW eller LGW-AMS-LGW. Du kan ju även köra en LHR-ARN-LHR över dagen om du vill, ifall det är billigare.

3. Homer

Homer Medlem

Finns ju ett antal destinationer som ligger runt £250 t/r i club
    bäst är att använda
    http://www.britishairways.com/travel/low-price-finder/public/en_gb
    Exempelvis så går det med dagstur till Paris från LHR och Amsterdam från LCY den 19:e,

4. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, viste inte att det gick att skriva flygnr i sökfältet

5. 1 person likes this.
  6. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TAck för tipset, men jag hittar inga tur/returpriser för den slanten, enbart ena vägen för £250.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Näe, det ser tufft ut - hittar inget vettigt för mindre pengar heller. Så du får nog överväga vad din silverstatus är värd. Kanske är det bättre med en HNL-run nästa kvalificeringsår så att du får guld direkt?

8. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mmm, tyvärr så får jag nog bita i det sura äpplet. Å andra sidan hade jag ju tänkt flytta över mitt fokus till Star alliance från november. Visst blir det surt att missa loungeaccessen på shorthaul men jag flyger såpass lite så det är inte värt det. Långresor gör jag ju ändå i business.

9. Homer

Homer Medlem

Jag måste ha tittat på fel datum, verkar inte finnas något prisvärt alternativ någonstans det datumet,
    LHR-HEL-ARN i ekonomi för £340 är väl knappast ett alternativ.

10. Homer

Homer Medlem

Då är det väl inget problem, en enda resa till USA så har du fixat silver igen, passa på när det blir Avios Booster,
    Brons har du väl fixat och får 25% bonus.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!