Senaste nytt

Tips på taxi i Istanbul

Sofia

Medlem
Har aldrig använt mig av dessa men det går att hitta några reviews på nätet om de. Bra priser, men det beror på vart man ska... Kan man ta tunnelbanan så känns det lite onödigt att betala 20€ när t-banan kostar drygt 6kr :)

Vi är fyra stycken, och priset är per bil och enligt deras prislista €20 från flygplatsen till Gamla Stan där vi ska bo. Känner att det helt klart är värt det eftersom vi maximerar upplevelsetiden :) Tunnelbana kommer vi åka ändå så att det räcker troligen.
 

Kris

Medlem
Någon som har en färsk upplevelse att dela med sig kring Istanbul? Var många år sedan jag var där sist. Exempelvis kring taxi från flygplatsen eller tankar kring det nuvarande säkerhetsläget. Är personligen inte så finkänslig (och UD säger ju fortfarande inget explicit om Istanbul mer än "iaktta försiktighet"), men alltid intressant att höra hur andra resonerar. Allmänna tips om schyssta hak emottages också tacksamt.
 

karho

Medlem
Bumpar tråden. Behöver åka mellan SAW och IST i Istanbul på söndag förmiddag. Vad är bästa sättet, jag har en rätt stor väska att släpa på, så undviker gärna tunnelbana/buss. Någon som har bra tips?
 

PYRZ

Medlem
Bumpar tråden. Behöver åka mellan SAW och IST i Istanbul på söndag förmiddag. Vad är bästa sättet, jag har en rätt stor väska att släpa på, så undviker gärna tunnelbana/buss. Någon som har bra tips?
Uber.150TRY från SAW till ARN. Fast pris, endast stora bilar (tex Mecercedes Vito). Har slutat åka taxi i Istanbul sedan två år tillbaka. Uber är fantastiskt.
 
Toppen