Senaste nytt

Tips på snygg och stilfull portfölj?

Bernie

Medlem
Jag har spanat på Saddleback Leather ett tag. Bland annat finns denna cleana portföljen. Du kan köpa tre stycken för din budget och de levereras med 100 års garanti.

Jag har en plånbok från dem och läderkvaliteten är ojämförbar, har svårt att tänka mig att den blir sämre på större produkter.
Den är fantastisk om man gillar den lite "tuffare" looken framför det stilrena och avskalade. Det finns dock en stor nackdel - den väger väldigt mkt.
 

sunkan

Medlem
Jag köpte en från ett företag som heter Glaser Design när jag var i San Francisco i våras. De tillverkar på plats efter beställning. De har några olika grundmodeller att utgå ifrån och sen kan man själv bestämma mått, färg, foder och lite andra detaljer. Ca 6 veckor tar det från beställning till leverans och de var väldigt trevliga att ha att göra med. Vi fick en rundtur i deras verkstad där de tillverkar väskorna.

Glaser Designs Home Page

/Christian

Här är några bilder på min väska:

Sunkan - Glaser Design1.jpeg Sunkan - Glaser Design2.jpeg Sunkan - Glaser Design3.jpeg

Edit: ca pris för min väska $1000. Vill man ha en väska som är färgad för hand blir det ca det dubbla.
 

Bernie

Medlem
Jag köpte en från ett företag som heter Glaser Design när jag var i San Francisco i våras. De tillverkar på plats efter beställning. De har några olika grundmodeller att utgå ifrån och sen kan man själv bestämma mått, färg, foder och lite andra detaljer. Ca 6 veckor tar det från beställning till leverans och de var väldigt trevliga att ha att göra med. Vi fick en rundtur i deras verkstad där de tillverkar väskorna.
Fantastiskt! Jag har funderat på en sådan länge, men det några andra kandidater, t ex Swaine Adeney Brigg - 250 Years of British Craftsmanship.

Ser jag dig på stan kommer jag att begära en demonstration. ;)
 

Moco

Medlem
Jag varierar mellan en Mulberry och en Louis Vuitton. Båda märkena har bra modeller, å min mening.
LV har ganska stor variation, och då tänker jag inte på monogrammodellerna som många verkar ogilla.
Personligen vill jag gärna ha en som fungerar i flera sammanhang.
 
Kör en Incase för min Macbook Pro 13 tum, får också plats laddare, en mus och pass, lite nycklar men inte så mkt mer
Fick en komplimang av en äldre dam på stan: "Åååh vilken söt liten väska", kanske inget man förväntade sig höra :eek:
 
Toppen