Senaste nytt

Tips på shopping i New York

Åk inte till Woodbury Commons i närmsta ett par veckor - helt utplockat och dyrt just nu. Shoppa på Manhattan istället, det är galet just nu: många affärer kör 24 timmars öppettider eller kl7-1 på natten. Men det är ganska svårt att köpa något då det är mycket folk överallt.
 

agehall

Medlem
Tack för varningen! Vi har nog tänkt åka en tur up-state nästa vecka hursomhelst, men då vet vi ju iaf att vi inte ska ha allt för stora förväntningar på Woodbury Commons.

Precis som sist vi var här över jul/nyår blir det dock en tripp över till NJ när de drar igång mellandagsrean.
 
Toys R Us Times Square har en pariserhjul inne.
FAO Schwartz har en bra modelltågutställning just nu. Glömde att ta en bild på den.
Det är ganska trist för barn just nu i NYC, det är kallt, regnig och mörkt. Hoppas solen kommer tillbaka på mellandagarna.
 
Ett par andra ställen som är lika Century 21 och TJ Maxx/Marshalls: Kohl's (finns i Queens) och Daffy's. Inte lika stor sortiment som C21 men ändå bra. Kanske damerna uppskattar väsksortimentet. Själv jag hittade bra handskar hade svårt att välja mellan 2 s.k. "european" handskar.
Tro mig, vi har rätt bra grejer hemma som kostar multum här. :)
 

Unicornone

Medlem
Jag vill gärna ha tips på var jag kan köpa skjortor! Kostymer har jag massor av och behöver jag fler, så är det vardagsmodeller som jag lika gärna kan köpa på Dressman här hemma...

Brooks Brothers!! Jag har fått uppfattningen om att du är en välväxt pojke, vägde tidigare 177pannor, så de har grejer till riktiga män.
Köpte mina första Brooks Brothers strykfria skjortor 2003 på Rodeo Drive, har ALDRIG behövt stryka dem och den mest frekvent använda har jag nog tvättat 4-500 gånger!
Knölat ner dem i väskan tar upp dem och hänger dem på en galge och några timmar senare är de så släta o fina :=)
Nu väger jag 110 kg så de har blivit lite stora, köpte nya på BB vid Wall Street i förra veckan, 3st för 219$ av den kvalitet jag önskade. Fick sedan 15% på dem om jag donerade 5$ till S:t Judes children hospital.. (Mitt livs första välgörenhetsdonation)

Tokhandlade en hel del på Jersey Gardens också, tanten och jag checkade in 74kg på SK910 i lördags...
 
Last edited:
Brooks Brothers på Madison Avenue är värt ett besök med. Hela 6 våningar om jag nu inte har fel. Det kan finnas ett par hemliga våningar till trogna kunder.

För er som är på väg till NYC: Levi's Meatpacking kör 50% på utvald sortiment just nu. De ligger på hippaste adress, 414 west 14th street, med hippast omgivning: Apple Store, Hugo Boss och andra.

414_west_14th_street_WITH_ART_NEW.jpg
 

Kricka

Medlem
På 5th Ave så kör bl.a. Gant 60% off på vinterkläder för att göra plats
För vårkollektionen. Verkar vara rea både här och där men det kanske
är normalt för NYC ?
 
På 5th Ave så kör bl.a. Gant 60% off på vinterkläder för att göra plats
För vårkollektionen. Verkar vara rea både här och där men det kanske
är normalt för NYC ?
Japp. Gick genom Bloomingdales idag, 40-60% på många märkeskläder. Det är nästan slut med vinterkläder överallt, skidkläder är utplockade. Vintern kom mild här till skillnad från Europa.
 
Skakar liv i tråden då jag ska till NYC i Augusti och tänkte utöka förrådet av väskor. Någon som har tips på bra sortiment och pris på TUMI och RIMOWA? Antar att det som så mycket annat är billigare i USA.
 
Toppen