Senaste nytt

Tips på romantisk middag i Göteborg

niksal

Medlem
Aningen relaterat... Vilka av restaurangerna är "baby-vänliga"? Vad jag menar med det är att a) man kan/får ta med sig en baby t.ex. i barnvagn b) man kan sitta lite avsides så att man inte förstör måltiden för hela restaurangen om killen blir överfrustrerad?

Jag skall spendera 3 nätter med fru + son (då 4 månader gammal) i Göteborg och skulle gärna äta snäppet bättre åtminstone en av kvällarna. Kommer att bo på Radisson Blu i centrum av Göteborg.

Övriga tips om Göteborg för oss tas gärna emot!
 

Olsson91

Medlem
Aningen relaterat... Vilka av restaurangerna är "baby-vänliga"? Vad jag menar med det är att a) man kan/får ta med sig en baby t.ex. i barnvagn b) man kan sitta lite avsides så att man inte förstör måltiden för hela restaurangen om killen blir överfrustrerad?

Jag skall spendera 3 nätter med fru + son (då 4 månader gammal) i Göteborg och skulle gärna äta snäppet bättre åtminstone en av kvällarna. Kommer att bo på Radisson Blu i centrum av Göteborg.

Övriga tips om Göteborg för oss tas gärna emot!

Med barnet så tror jag nog Avalon restaurangen eller Clarion post Restaurangen på andra våningen.
Annars kan ni bara åka till Linné och titta. Finns massor med bra ställen där.
 

Moco

Medlem
Pinchos Linné om det är tapas som önskas! Kul att beställa mat via app...

Pinchos Linne's mat är helt ok, men upplägget med appen, avsaknaden av service och den hjärnlösa placeringen av plankorna i ögonhöjd vid borden gör ju att all romantik försvinner. Nyhetens behag som varar i 2 sekunder med appen, men i övrigt ett uselt upplägg.
 

vicce

Medlem
Här är uteätarnas lista lördag den 11/5 från GP.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    209,7 KB · Visningar: 423
Kvällens meny nedan! Det var mycket gott och väldigt pretentiöst från början till slut. Vi var väldigt mätta och rätt onyktra när vi rullade hem 23.30 efter fem timmar på Kock & Vin. 5500kr slutade notan på för två.

163555_10152784257090386_2106078239_n.jpg
 
Toppen