Tips på romantisk middag i Göteborg

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Martin Björnström, 1 Maj 2013.

1. Jag vill äta middag med min fru i Göteborg nästa vecka, vad har ni för tips? Min första tanke var Fond på Götaplatsen men deras avsmakningsmeny föll oss inte i smaken (på pappret, vi har inte varit där).

Alla tips välkomna!

2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. vilgen

vilgen Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill ni äta riktigt bra fisk skall ni gå på Fiskekrogen eller Sjömagasinet. Vill ni prova bra asiatiskt, gå på Hello Monkey. Hello Monkey

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    28+ är rätt bra

5. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pinchos Linné om det är tapas som önskas! Kul att beställa mat via app...

6. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Annars tar ni en fd. CPH klassiker
    http://a-h-b.dk/se/restauranter/goeteborg-sverige

Kanske inte så romantisk men väldigt nostalgisk :)

7. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pinchos är inte det minsta romantiskt tycker jag. Eftersom man får hämta sin mat själv, så drar det ju ner "romantik" betyget till 0.
    Annars är väl Pinchos en helt okej tapasrestaurang, med ett lite roligt koncept att beställa via sin telefon. Dock tycker jag i så fall att Mañana är betydligt bättre.

@bjornstrom ska försöka hitta en spalt från GP där de recenserar restauranger.

http://www.gp.se/matdryck/krog Där har du listen med recensioner i digital form :)

Edit: Såg att MarcusC hade länkat till restauranger på listan redan.

Last edited: 1 Maj 2013
  8. Jojo

Jojo Medlem

Land:
    Norge Norge
    Sjömagasinet. Utan tvekan! Rustikt, bra setting och stjärna..

1 person likes this.
  9. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minns inte nu... Vem driver Sjömagasinet efter det att Mannerström flyttade?
    Han har ju numera Kometen invid Avenyn. Har ännu inte varit till Sjömagasinet eller Fiskekrogen.
    Har själv ätit på Kock & Vin, Thörnströms kök, Linnea, Kometen (endast lunch), Fond, Sweahof, Hos Pelle och ett gäng till. Känns dock som att Kock & Vin samt Thörnströms kök är de som lämnat störst intryck. Hos Pelle (typ Linnégatan) var kul då vi fick ett "Chambre Separé" och dinerade mitt bland vinhyllorna.
    Dorsia har jag ätit på, men inte mer än en huvudrätt och lite bubbel. Miljön är ju häftig i sig, men närmare än så har jag inte känt dem på pulsen. Drinkar var de bra på, tyckte vi.
    Ni kan ju alltid smita förbi Bistro Merlot på Engelbrektsgatan 34 mittemot Elite Park Aveny (där spårvagn 5 lämnar Avenyn och går ner mot Berzeliigatan) och ta en flaska Krug som fördrink innan ni går vidare. 1.995 kr kostar det då de andra på Avenyn ligger runt 2.500 kr. Har blivit några flaskor under åren...
    Hälsa Ann från mig i så fall! :)

10. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @rob74 Numera är det Ulf Wagner som driver Sjömagasinet.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!