Senaste nytt

Tips på restauranger i Frankfurt för lunch och middag

Jonas C

Medlem
Om man är sugen på något udda så skulle jag rekommendera Kakadu. En Australiensk restaurang/bar där bland annat känguru och krokodil finns på menyn. Testade själv en kängurun som var överraskande god.
 

SvartMjolk

Medlem
Om man vill äta Tyskt då? Jag som bor i BCN är aningens trött på Spanska/latinamerikanska maträtter :)

När jag var iväg med mina kollegor käkade vi på Dauth Schneider. Alla var supernöjda och jag rekommenderar Schnitzel med den gröna såsen. Vi hade en lokalguide under dagen och hon rekommenderade detta ställe. Vi hade bokat detta redan i förväg, så det var kul att hon hade samma idé som oss.

Läs mer här: Apfelwein-Wirtschaft Dauth-Schneider, Frankfurt am Main, Sachsenhausen, Germany: Menu
 
Jag väcker liv i den här tråden igen. Ska ner till Frankfurt med morgonflyget och ska sedan plocka ut en bil och åka någonstans för att äta en trevlig lunch. Någon som vet om det finns en riktigt bra lunchrestaurang inom en timmes körning från flygplatsen? Gärna fine dining/Michelin, fast till lunch, och gärna ute på landet snarare än i city. Eller åtm någonstans där det går att parkera bilen.
 

Agö

Medlem
Jag väcker liv i den här tråden igen. Ska ner till Frankfurt med morgonflyget och ska sedan plocka ut en bil och åka någonstans för att äta en trevlig lunch. Någon som vet om det finns en riktigt bra lunchrestaurang inom en timmes körning från flygplatsen? Gärna fine dining/Michelin, fast till lunch, och gärna ute på landet snarare än i city. Eller åtm någonstans där det går att parkera bilen.
Du har ju unika Waldhotel Sonnora inom två timmar från flygplatsen. Tre stjärnor, 19,5 i Gault Millau. Dessvärre har kökschefen nyligen avlidit.

Waldhotel Sonnora — Hotel und Restaurant***
 

Mikeswe

Medlem
Jag väcker liv i den här tråden igen. Ska ner till Frankfurt med morgonflyget och ska sedan plocka ut en bil och åka någonstans för att äta en trevlig lunch. Någon som vet om det finns en riktigt bra lunchrestaurang inom en timmes körning från flygplatsen? Gärna fine dining/Michelin, fast till lunch, och gärna ute på landet snarare än i city. Eller åtm någonstans där det går att parkera bilen.

Jag har tyvärr inga tips på fine dining eller Michelin att erbjuda, om man gillar grekisk mat kan jag dock slå ett slag för "Der Greiche" i Kelsterbach.. Hade en natt på Hilton på FRA innan resa till USA i April och funderade egentligen bara på att stanna i Exec. lounge och smutta lite vin där, men extremt nöjd över att jag åkte ut till Kelsterbach..

Så otroligt trevlig personal, beställde in lamm, och tänker fortfarande ibland på denna till perfektion gjorda mat-skapelse.. dessutom så kom dom ut lite i grekisk stil och erbjöd både Ouzo och baklava free-of-charge efter maten, trivsamt och trevligt.. Har inte haft några business i Kelsterbach och byn är kanske något man helst passerar förbi, men restaurangen är definitivt ett "hidden gem". Familjär känsla, skönt ställe, trevligt, god mat..
 

NyfikenGrau

Medlem
Scheiße! De hade stängt för lunch på onsdag.

Det är det tyvärr rätt många dylika som har vad det verkar - har ingen egentlig erfarenhet av exakt det du söker men har själv planer på en längre semester i Rheinland-Pfalz så jag har kollat en del och fick anledning att återuppta sökandet nu.
När jag kollar enstjärniga i R-P,

Restaurants 1 Stern, Rheinland-Pfalz | Guide Michelin by Bookatable

hittar jag bara en som har lunchöppet onsdagar och ligger någorlunda nära - Favorite,

Gourmetküche mit Panoramablick ins Grüne

(ser ju iofs inte så tokigt ut)

Eller så letar du spontant; lufta ur motorn ordentligt ner till strax före Mannheim, A6 västerut och sedan väg 271 söderut så befinner du dig på inget mindre än Deutsche Weinstrasse. Stanna där det verkar trevligt, vinregioner har enligt min lilla erfarenhet också väldigt bra matstandard - drar till sig samma typ av publik. Dessutom är det vackert och vägen nås på en timme från Frankfurt (eller snabbare beroende på hur pigg motorn verkar).
 
Toppen