Senaste nytt

Tips på restaurang i Stockholm?

bossefin

Medlem
Grill är ju alltid rätt bra och avslappnat. Tycker dock det osar lite väl mycket. Även deras bakficka Köttmästarn är ok. Grill Ruby har jag alltid gillat av någon anledning. Inga porterhouse men trevligt kött. Service kan vara bra eller mindre bra.

USA inspirerade Saddle and Sabre också ok beroende på vilken stämning man är ute efter. ok. Där har man REJÄLA köttbitar. Westernstilen är inte riktigt min grej men köttet är bra.
Vet inte det. Nu har jag inte varit där på ett tag. Men gick dit efter det att Melker sålt och då var det inte bra. Maten medioker och servicen urusel, det var personalen som stod för det avslappnade...
 

kaktusen

Medlem
Jag är sällan där men service är mer hit or miss sedan Melkers tid. Han var perfektionist och kom ofta ut till bordet för en kort pratstund. Maffian har alldeles för mycket inflytande.

Jag undrade också om prisbild, nolimit budget och casual/bankpyjamas tidigare. Men postaren har inte återkommit på flera timmar. Är det ens tillåtet på BC...:)
 
Last edited:

MWi

Medlem
Avsmakningsmeny på Flying Elk med deras ölpaket är riktigt bra och prisvärd! Annars är en personlig favorit Djurgårdsbrunn, trevlig personal och perfekt om man vill ha lite avskildhet.
 

Direktorn

Medlem
Jag är sällan där men service är mer hit or miss sedan Melkers tid. Han var perfektionist och kom ofta ut till bordet för en kort pratstund. Maffian har alldeles för mycket inflytande.

Jag undrade också om prisbild, nolimit budget och casual/bankpyjamas tidigare. Men postaren har inte återkommit på flera timmar. Är det ens tillåtet på BC...:)

Sorry att jag inte återkommit. Jag är nöjd med tipsen, tack!
 

surfdude

Medlem
Bumpar tråden. Testade nyöppnade BC Burgers vid Nytorget på Söder igår. Mest pga namnet så klart (!) men både fru Surfdude och jag tyckte att burgarna var klart godkända. Kanske inte världens största ölutbud men helt ok.
 

Agö

Medlem
Jag behöver lite inspel enligt följande kriterier:
  • Stockholm (innerstaden)
  • Middag (tisdag, onsdag eller torsdag)
  • Runt bord (absolut måste), cirka 10 personer
  • Inte chambre separée, däremot inte heller minimalt med utrymme till nästa bord
  • Mycket bra mat och vin
  • Halvt livligt (alltså inte Operakällaren men inte heller den där förfestskrogstypen med alltför hög musik och "kass" akustik)
  • Budgeten spelar ingen större roll
 

kungcarl

Medlem
Jag behöver lite inspel enligt följande kriterier:
  • Stockholm (innerstaden)
  • Middag (tisdag, onsdag eller torsdag)
  • Runt bord (absolut måste), cirka 10 personer
  • Inte chambre separée, däremot inte heller minimalt med utrymme till nästa bord
  • Mycket bra mat och vin
  • Halvt livligt (alltså inte Operakällaren men inte heller den där förfestskrogstypen med alltför hög musik och "kass" akustik)
  • Budgeten spelar ingen större roll

Gillar du AG? Har ett starkt minne av att jag en av gångerna varit där med ett sällskap på 8 personer. Dom har ju ”större” runda bord i en lite privatare del mellan matsalen och baren. Men fortfarande stämning där så inte helt avskilt.
 
Toppen