Senaste nytt

Tips på restaurang i Stockholm?

rvarttinen

Medlem
Varit med på några av träffarna på Monks Wallingatan och varit där själv några gånger ... ok, maten är inte top notch men helt ok. Personalen trevlig och tillmötegående. På träffarna har vi inte fått något som varit osmakligt, vad jag vet.

När DN:s matpatrull var på STHLM Tapas, måste det ha varit en dålig dag ... de gånger jag varit där har de hållt hög klass. Likaså säger de kompisar som varit där.

Skulle kunna lista ytterligare några ställen att rekommendera, men det har kommit in flera bra i tråden så det kanske räcker så?

Monks: de är bra på musslor! 1 kg med ett mörkt och mustigt trappistöl!
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Okej, tack för den tonen (?). Blir väl off topic nu, men;

Eller så har man kanske olika krav på sina burgare.

Jag har varit där med en glutenintolerant vän. Vi frågade innan vi satte oss ner om det gick att få glutenfri mat, fick svaret att det absolut inte var några problem. Första "glutenfria" rätten var pasta. Tillbakaskickad. Andra "glutenfria" rätten var bulgur. Tillbakaskickad. Vad min glutenfria vän fick äta till slut? Potatismos med lite brun sås. När vi kommenterade detta blev personalen sur.

Eller vad sägs om deras fantastiska utbud av öl? Listan innehåller typ 5000 öl. Varav en majoritet är "tillfälligt slut".

Jag har varit där 5-10 gånger de senaste åren och jag har faktiskt alltid blivit besviken. Kanske har jag haft oändlig otur, men även om man anpassar sina förväntningar till prisnivån så har i alla fall jag kommit fram till att det finns bättre ställen att gå till. Monks i Gamla Stan har ju exempelvis betydligt bättre mat. Även om jag där har varit med om följande: "Det här vinet tror jag har stått ett bra tag, så säg till om det smakar dåligt".
Mer OT; men häng med på en träff!
 

johhenrik

Medlem
Man brukar bli bemött som man själv är.
En gång i månaden träffas 15-25 BC medlemmar på Monks Wallingatan,har aldrig upplevt att det är torra burgare eller gammalt bröd.
Personalen glada och service inriktad
Hehe, jag har hitills inte fått bra mat en enda gång där. :) Det är mat, prissatt som city, tillagat som ett hak, om du frågar mig. ;) Men trevligt har jag haft, inget snack om det. :)

Edit:sen är ju bra rätt så subjektivt. Men bra och okej mat är inte samma sak i min vokabulär. :)
 

flum

Medlem
Mer OT: det gör jag gärna! Hur får man redan på schema osv? Hittade bara gamla trådar om träffar 2014.
Här är datum för träffarna 2015

http://www.businessclass.se/forum/threads/kommande-inofficiella-bc-träffar-i-stockholm-2015.21454/

Sedan brukar det dyka upp en tråd före varje träff där man skriver om man kommer, tex denna som gäller för morgondagens träff

http://www.businessclass.se/forum/t...f-torsdagen-den-23-april-2015-kl-18-00.23662/
 

nollbit

Medlem
Funderar bara på varför man går tillbaka till ett ställe ca 10 gånger om man alltid har blivit besviken..

Well, ibland vill man gå dit för sällskapet (som med BC-träffarna). Jag har också haft olika omgångar vänner som bryggt öl på kurserna som Monks håller och då måste man väl (såvitt jag vet) gå dit för att dricka upp det. Ölen har det ju aldrig varit något fel på heller :)
 
Toppen