Senaste nytt

Tips på restaurang i Stockholm?

nollbit

Medlem
Mina ören:
  • Undvik STHLM Tapas (Spanien ligger inte i Vasastan - DN.SE)
  • Undvik Monks (så länge du inte gillar mat av typen "torra burgare på ett par dagar gammalt torrt hamburgerbröd serverat av otrevlig personal").
  • Griffins har jag hört mycket bra om
  • Vågar man testa lite snäll cross asian så ligger ju Wagamama precis bredvid Griffins
 

011430121

Medlem
[*]Undvik Monks (så länge du inte gillar mat av typen "torra burgare på ett par dagar gammalt torrt hamburgerbröd serverat av otrevlig personal").

[/LIST]
Man brukar bli bemött som man själv är.
En gång i månaden träffas 15-25 BC medlemmar på Monks Wallingatan,har aldrig upplevt att det är torra burgare eller gammalt bröd.
Personalen glada och service inriktad
 

nollbit

Medlem
Man brukar bli bemött som man själv är.
En gång i månaden träffas 15-25 BC medlemmar på Monks Wallingatan,har aldrig upplevt att det är torra burgare eller gammalt bröd.
Personalen glada och service inriktad

Okej, tack för den tonen (?). Blir väl off topic nu, men;

Eller så har man kanske olika krav på sina burgare.

Jag har varit där med en glutenintolerant vän. Vi frågade innan vi satte oss ner om det gick att få glutenfri mat, fick svaret att det absolut inte var några problem. Första "glutenfria" rätten var pasta. Tillbakaskickad. Andra "glutenfria" rätten var bulgur. Tillbakaskickad. Vad min glutenfria vän fick äta till slut? Potatismos med lite brun sås. När vi kommenterade detta blev personalen sur.

Eller vad sägs om deras fantastiska utbud av öl? Listan innehåller typ 5000 öl. Varav en majoritet är "tillfälligt slut".

Jag har varit där 5-10 gånger de senaste åren och jag har faktiskt alltid blivit besviken. Kanske har jag haft oändlig otur, men även om man anpassar sina förväntningar till prisnivån så har i alla fall jag kommit fram till att det finns bättre ställen att gå till. Monks i Gamla Stan har ju exempelvis betydligt bättre mat. Även om jag där har varit med om följande: "Det här vinet tror jag har stått ett bra tag, så säg till om det smakar dåligt".
 
Toppen