Tips på restaurang i Köpenhamn

Diskussion i 'Restauranger' startad av telelina, 19 December 2013.

1. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej BC-vänner!

Vi har ju både BC.dk här & BC.se medlemmar i København. Så jag hoppas på några trevliga restaurangtips till helgen. Gillas: Fransk Bistroinredning, kvalitet på råvaror, fisk & skaldjur, craft beer, aw-häng. Planen är att besöka både Mikkeller bar & Nørrebro Bryghus under helgen. Har ätit på Nørrebro Bryghus tidigare & maten var toppen, men vore kul att testa något nytt!

Har tittat lite på följande ställen:
    Fiskebaren
    Cofoco
    LêLê

Någon som varit där?

(Julbord & buffé går bort denna gång).

Last edited: 19 December 2013
  2. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ping Agö vad säger experten? ;)

3. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sist jag var i Köpenhamn blev jag rekommenderad Skindbuksen av en dansk kollega. Det blev faktiskt en riktigt trevligt upplevelse, dock inte speciellt fransk utan väldigt dansk.
    Velkommen til Skindbuksen

En öl innan på närliggande Hviids Vinstue, från 1723, var också väldigt bra.
    Hviids Vinstue

1 person likes this.
  4. Adam Nordén

Adam Nordén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Madklubben. Bra mat & stämning, fenomenalt bra bang for the buck.

KrisBrander, telelina och Agö gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Ja, Mikkeller är ju en klassiker. Jag tycker dock att upplevelsen förstörs en aning av att det är så otroligt mycket folk på (mycket) liten yta. Vesterbro är väl stället som gäller för detta även om det finns riktigt bra ställen även i City. Mikkeller har ju även öppnat nytt på Nörrebro.

Av restaurangerna du nämner har jag varit på alla tre, mkt kul ställen, utmärkta val imo. Gillar du franskt kan även Cocofocgruppens Les Trois Cochons vara ett alternativ, bra läge mellan Mikkeller och Nörrebro Bryghus om inte annat. På vägen ska du också stanna för en cocktail på Salon 39, kanske ses vi där...;)

Andra restos i krokarna att rekommendera är PatéPaté, minst sagt stimmigt stämning på helgkvällar. Checka även in Pony, en bit upp på Vesterbrogade. Avsluta kvällen på Simons, the Union eller Ruby's.

3 personer gillar detta.
  6. MrPlow

MrPlow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 personer gillar detta.
  7. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack snälla ni för tipsen! :)
    Agö Mikkeller må va litet och trångt men det är himmelen för en ölfantast som jag ;) Dock kanske det blir Mikkeller & friends denna gången.

8. Tycker att Sorte Hest på Vesterbrogade var trevligt och prisvärt när vi var där förra gången. Både underhållande och lite skrämmande hur mycket servitörerna "provsmakade" viner dock. Det vinglades ordentligt i slutet av serveringen.

Edit: Googlade och hittade denna: http://www.nelso.se/dk/place/143570/

"Detta företag har lagts ner". Någon som vet om det stämmer?

1 person likes this.
  9. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var på LêLê för ett par månader sedan. Riktigt bra!

1 person likes this.
  10. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte göra anspråk på att ha ätit mig genom Köpenhamn - men frågan är om man hittar bättre smörrebröd än på Sankt Annæ.

VELKOMMEN - Restaurant Sankt Annæ

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!