Senaste nytt

Tips på resorts i Malaysia?

seanrahimi

Ny medlem
Jag planerar en vinterresa för min familj, fru och 1 årig (vid avresan), till Malaysia och Singapore.
Avresa fredag/lördag innan jul och borta ca 16 nätter.

Planerar in att stanna i Kuala Lumpur 4-5 nätter, Singapore 3 nätter runt nyår och resten av tiden på ngn resort i Malaysia.
Har varit i städerna tidigare så jag har bra koll på både KL och Sinapore gällande hotell och aktiviteter.

Jag behöver tips om är resorts i Malaysia för resten av tiden - helst all inclusive för att förenkla eftersom vi har en infant med oss.
Gärna tips om flygbolag att resa med oxå och vilka man ska undvika med spädbarn.
 

Luft

Medlem
Jag har nyligen också kollat på trevliga strand destinationer i Malaysia och har fastnat för Langkawi. Själv funderar jag på att åka dit i juni, men den optimala resperioden är egentligen i januari eller februari. Langkawi erbjuder rätt många trevliga hotell, där främst Four Seasons (Langkawi Resort | Malaysia Resort | Four Seasons Resort Langkawi) och the Datai (The Datai Langkawi) står ut. Det är väldigt lätt och smidigt att ta sig till Langkawi från Kuala Lumpur. Både Malaysia Airlines och Air Asia flyger många gånger om dagen till Langkawi från KL.
 

cph_flyer

Medlem
Pinang ca 100 km syd for Langkawi er vel også en mulighed.
Har fløjet med Air Asia et par gange og har bestemt kun gode erfaringer med dem.
 
Toppen