Senaste nytt

Tips på resmål för familj - sol, bad och barnvänligt

Jag skulle satsa på att antingen hyra ett stort hus eller några mindre lägenheter i Sarasota, Florida. Gärna på Siesta Key där har du väldigt barnvänlig strand samt en av USA:s finaste stränder. Vi åker dit så ofta vi kan... Just perioden slutet mars till början april brukar innebära bäst väder dessutom.

Sist åkte vi med Air Canada och gjorde då immigrationsbiten i Kanada och anlände Florida som inrikesflyg. Var ganska gott med två barn att detta var gjort tidigare så man bara kunde gå rakt till hyrbilen och åka till första bästa hotell.

Väl i Florida finns ju ungefär hur mycket som helst att göra under två veckor, oavsett om du golfar =)

Vi fick ihop en ganska prisvärd semester förra gången men då var vi nästan tre veckor.

Edit: Kan nämna att när svärfar fyllde för ett tag sedan drog vi allihopa till Gran Canaria och bodde i Arguineguin. Jättetrevligt på alla sätt och vis men total kostnad för detta under en vecka är i paritet med vad det kostar två veckor i Florida om man nöjer sig med enklare luncher och matkedjor på kvällarna. Uppåt finns väl ingen gräns om man väljer att lyxa till det...
 

Wyll

Medlem
Kapar denna tråd lite.


Vi är nu 4st i vår familj 2 vuxna och 2barn (3 och 1år när vi reser).
Jag sitter och tittar på nästa familjeresa och inser att alla hotell (Hilton, Marriott å Hotels.com) bumpar upp oss till sviter eller super dyra familjerum när jag väljer just 2 vuxna å 2 barn. Väljer jag däremot 2 vuxna och 1 barn kan jag välja på alla rum.
Jag kan förstå att kostnaden ökar lite men att 1st 1åring tar en ifrån 3-4k/natten till 10-20k/natten förstår jag inte? Hur löser ni andra med 2 barn detta?

Vår 1 åring sover inte i egen säng heller så det blir lite konstigt kan jag tycka
Hör ni av er till hotellet efter ni bokat för att checka om det är ok att boka ett rum för 3 men att 1åringen sover i samma säng som dem vuxna?

Tacksam för tips då detta är en ny erfarenhet för mig.
 

Senator

Moderator
Kapar denna tråd lite.


Vi är nu 4st i vår familj 2 vuxna och 2barn (3 och 1år när vi reser).
Jag sitter och tittar på nästa familjeresa och inser att alla hotell (Hilton, Marriott å Hotels.com) bumpar upp oss till sviter eller super dyra familjerum när jag väljer just 2 vuxna å 2 barn. Väljer jag däremot 2 vuxna och 1 barn kan jag välja på alla rum.
Jag kan förstå att kostnaden ökar lite men att 1st 1åring tar en ifrån 3-4k/natten till 10-20k/natten förstår jag inte? Hur löser ni andra med 2 barn detta?

Vår 1 åring sover inte i egen säng heller så det blir lite konstigt kan jag tycka
Hör ni av er till hotellet efter ni bokat för att checka om det är ok att boka ett rum för 3 men att 1åringen sover i samma säng som dem vuxna?

Tacksam för tips då detta är en ny erfarenhet för mig.

Hotellen kan inte veta att ni planerar att ha barnet sova i er säng ;) Så du försöker boka ett rum med kapacitet för 4 personer, och det är svårt för systemet att förstå hur ni tänker.

Så jag skulle boka 2 vuxna + 1 barn (som är extrasängen ni vill ha) och lämnade det så. Jag bokar alltid bara en person i alla fall, även om sambo + barn är med så löser jag allt annat på plats.
 

Wyll

Medlem
Hotellen kan inte veta att ni planerar att ha barnet sova i er säng ;) Så du försöker boka ett rum med kapacitet för 4 personer, och det är svårt för systemet att förstå hur ni tänker.

Så jag skulle boka 2 vuxna + 1 barn (som är extrasängen ni vill ha) och lämnade det så. Jag bokar alltid bara en person i alla fall, även om sambo + barn är med så löser jag allt annat på plats.

Tack Senator!
F** är ju 2019 nu! tycker systemen borde förstå det:rolleyes:
Kommer nog köra på 2+1 känns riskabelt att köra bara på 1 även om jag är HHD och Platinum på "bonvoy"
Ringde til IHG och dem tipsade att ringa in för att boka award med barn. Dock vart det inga problem att lösa på det hotel jag tittat på, kändes skönt.
 

Alf

Medlem
Tack Senator!
F** är ju 2019 nu! tycker systemen borde förstå det:rolleyes:
Kommer nog köra på 2+1 känns riskabelt att köra bara på 1 även om jag är HHD och Platinum på "bonvoy"
Ringde til IHG och dem tipsade att ringa in för att boka award med barn. Dock vart det inga problem att lösa på det hotel jag tittat på, kändes skönt.

Har bokat som @Senator nämner då jag haft med barn och barnbarn. Har fungerat bra för barnen fast de varit 2 vuxna och 2 barn. Har fungerat bra på Hilton och IHG. Det som varit mest irriterande har varit att alla gånger har barn och barnbarn fått ett mycket större rum än hustrun och jag:)
 

Wyll

Medlem
Har bokat som @Senator nämner då jag haft med barn och barnbarn. Har fungerat bra för barnen fast de varit 2 vuxna och 2 barn. Har fungerat bra på Hilton och IHG. Det som varit mest irriterande har varit att alla gånger har barn och barnbarn fått ett mycket större rum än hustrun och jag:)

Dina barn och barnbarn förtjänar säkert det :D

En sak jag dock upptäckte är att via Marriott hemsida står det inga extra sängar/crib men via hotels.com står det att man kan få extra säng samt crib på samma hotel och samma datum?
Får bli att ringa hotellet men om jag bokar via hotels.com vem tar ansvar för om det inte går på plats?
Antar att en säng alltid går att lösa men intressant konflikt av information där
 
men via hotels.com står det att man kan få extra säng samt crib på samma hotel och samma datum?
OT: Intressant. Reflekterat över detta med hotels.com tidigare också.
Kollade precis på hotellet som jag ska bo på i övermorgon. Hyatt (i detta fall) har max occupancy 3 personer på rumstypen inklusive extra säng, men hotels.com påstår att rummet sover 5 personer inklusive 4 barn. Blir det då 9 totalt? Tre gånger fler än vad Hyatt tillåter.

Någon kommer bli ledsen om det inte kollas upp innan.
 

Alf

Medlem
Dina barn och barnbarn förtjänar säkert det :D

En sak jag dock upptäckte är att via Marriott hemsida står det inga extra sängar/crib men via hotels.com står det att man kan få extra säng samt crib på samma hotel och samma datum?
Får bli att ringa hotellet men om jag bokar via hotels.com vem tar ansvar för om det inte går på plats?
Antar att en säng alltid går att lösa men intressant konflikt av information där

Man är alltid i ett sämre förhandlingsläge när man bokar via en hotellsajt. Skall man trixa med att boka för ett barn mindre skulle jag inte gå via en hotellsajt utan boka direkt hos hotellet.
 

mha321

Medlem
Dina barn och barnbarn förtjänar säkert det :D

En sak jag dock upptäckte är att via Marriott hemsida står det inga extra sängar/crib men via hotels.com står det att man kan få extra säng samt crib på samma hotel och samma datum?
Får bli att ringa hotellet men om jag bokar via hotels.com vem tar ansvar för om det inte går på plats?
Antar att en säng alltid går att lösa men intressant konflikt av information där

Bokar du via hotels.com kan du räkna med att ingen tar *ansvar* för det. Det går säkert att lösa på plats på hotellet. Risken är att du får betala lite extra, men det skulle förvåna om det inte går att lösa.

I detta fall kan det ju helt enkelt vara olika rumstyper. Och då kanske de vill sälja dig en uppgradering...

(tänk också på att som platinum gäller inte dina förmåner om du bokar via hotels.com)
 
Toppen