Tips på resmål för en vecka utanför Europa

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av joa, 24 Mars 2014.

1. joa

joa Medlem

Har lite poäng som förfaller och jag "måste" boka en resa.
    Första gången vi skall åka någonstans själva sedan grabben föddes så mer än en vecka känns uteslutet.
    Att resa inom Europa känns lite bortkastat då man kan hitta så billiga biljetter ändå....
    Länder/ställen vi varit på är Kina (Beijing, Shanghai), Singapore, Malaysia, Thailand, Mexico, Sydafrika, Indonesien, LA/Las Vegas.

Måste få till en bokning denna vecka och har hittills varit inne på New York pga av att SAS har direktflyg men även Miami. Visst den sistnämna är rätt lång resa inkl. tidskillnad för en vecka bara, men det känns ändå överkomligt.
    Syftet med resan är främst att softa och ta det lugnt och inte försöka hinna med så mycket som möjligt på kort tid även om det är bra att kunna fylla dagarna med något annat än bara lapa sol.

Ideér mottages tacksamt . Gärna med en motivering. Lite sugen på Kapstaden igen då jag gillade det.
    Det gör absolut inget om flygtiden går att hålla ner hyggligt i alla fall :)
    Storstäder utan närhet till hav känns som det går bort. NY skulle kunna vara undantaget, men de hade inte släppt några platser till perioden vi hade tänkt oss. Låg lite för långt fram.
    Dec-Mars var tanken....

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 24 Mars 2014
  3. joa

joa Medlem

Ingen dum ide
    70.000 har jag på Thai där merparten förfaller. Har även poäng i EuroBonus som jag kommer att nyttja till den andra biljett men
    det är Thai som sätter begränsningen.

4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. joa

joa Medlem

Tackar!. Problemet är att det verkar helt omöjligt at sy ihop en resa med SAS-pöäng och Thaipoäng. Även om jag flyger med tex Swiss så ser de inte samma tillgång på platserna.Det är nog bara att inse att 70.000 Thaipoäng kommer att ryka. Orkar inte ringa runt mer.
    Dessutom är ju skillnader i avgifter ett skämt. SAS med SAS-poäng till Tokyo tex kostar under 600 kr. Till Malaysia med Thai (Thaipoäng) via Bangkok hamnar på runt 3000 kr. Helt otroligt....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!