Tips på resebyråer för komplexa resor

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av swede77, 21 September 2014.

1. swede77

swede77 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrar om någon här på forumet kan tipsa om bra resebyråer? Kravet är att dom skall kunna boka komplexa resor, tex för Mileage Run alternativt Multi-city biljetter och liknande.

Har helt enkelt inte tid att sitta och fippla med olika sökmotorer, kolla restrictions, open jaw, etc.

Finns det någon resebyrå som kan göra det lika bra eller i alla fall nästan lika bra som våra experter här??

Förstår om vi inte kan göra reklam på forumet för någon , så gärna ett PM om det inte är tillåtet med rekommendation.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du lär inte hitta en resebyrå som kan detta. Däremot kanske du kan hitta en person som kan det på en byrå någonstans. Men förväxla inte detta med företaget...

NotRyan och swede77 gillar detta.
  3. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prexis råkat ut för det som @agehall nämner. Har man inte rätt person på en byrå går det åt skogen med ens den enklaste hotellbokning.
    Skulle tro att det blir tal om timbetalning om man hittar någon nörd inom området. Och då lär det inte vara någon idé

4. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Några hos AMEX brukar kunna hjälpa till och tillgodose en del av mina "egenheter" ... annars är det som @agehall skriver - hittar du en bra kontakt, ja, då vet du var du ska vända dig.

5. swede77

swede77 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bett om lite offerter av olika resebyråer, 1 i sverige och 2 i mellanöstern. Mitt största problem är att resebyråerna måste ha mer eller mindre dygnet runt öppet, pga att jag rör meig mellan olika tidszoner och har krav att dom ska hitta och ställa ut biljetter på kort varsel. Annars har jag inte så komplexa krav. För övrigt är det moms på sådana tjänster i Sverige, så jag har svårt att tro att en svensk resebyrå kan klara de avsevärt lägre avgifterna utan moms och billigare arbetskraft per timme. Men vi får se. Jag återkommer med anonymiserade resultat.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!