Senaste nytt

Tips på resa oktober/november = runt höstlovet v.44 till sol och bad

trekker

Medlem
Karibien har ju manga bra platser, om du nu lyckats fa honom att flyga till florida ar det ju inte mycket langre dit. Jag sjalv ar sugen pa liknande resa men ar lite osaker pa var som ar "safe" med sexaringar.

Med "safe" menar jag sjukhus och liknande om nagot gar fel.
 

Simon

Medlem
Kolla på något all inclusive-hotell utanför Cancun. Ni kan åka zipline i djungeln, titta på tempel, men också bada och slappa. Dom flesta hotellen är stora och har upp emot tio restauranger.
 

segra

Medlem
Dubai är kanon på höstlovet. Har varit där ett flertal ggr den perioden. Minst 30g i havet.
 

Palazzi

Medlem
Finns ju många platser med varmt väder i November, men problemet är som påpekats vattentemperaturen.

Canarias, Madeira o Agadir är ju alla varma platser o Oktober/November men vattentemperaturen når 20C en bra dag. Man får dock betänka att 23C är standard på sommaren.

Medelhavsdestinationerna är en chansning på höstlovet. Vattnet är "varmt" men temperaturen kan vara allt från 15-30C.
Vill man chansa är Cypern kanske hetast.

Jag är normalt för korta flygningar (o hade själv valt Madeira) men om man ska bort 10-14d kan man gott kosta på sig 10-13h.

Puerto Rico direkt för 10.000kr t/r för alla tre kanske är värt en chansning. Tror inte det är den allra roligaste destinationen, men nog finns det saker att göra. Direktflyg med Norwegian o ett väldigt bra pris för att vara i anslutning till det svenska höstlovet.
Det är inte Dubai iaf
 

Gus

Medlem
Helt klart Sri Lanka! Perfekt avstånd, underbara stränder, god mat och trevligt befolkning! :)
 

Maja

Medlem
Tack för alla kreativa förslag! :)

Jag har också röstat för Dubai, men har inte hittat några bra priser i runt vecka 43-45. Höstlovet gör att priserna stegrar rätt rejält.

@jsn Kreativt förslag med olika hemresedatum, tror dock inte det är att tänka på då maken som sagt ogillar att flyga och att flyga helt själv med byten är nog inte bättre bara för att han ska få komma hem fyra dagar tidigare. Har försökt med den varianten tidigare och det gick inte hem.

@Palazzi Flyga med Norwegian känns mer eller mindre livsfarligt om man vill komma fram i tid, eller är det oförtjänt dåligt rykte? Puerto Rico har jag inte titta på tidigare, men det låter spännande.

@Gus Sri Lanka känns spännande.Helt klart värt att titta närmare på! Gissar att du har varit där själv?
 

Palazzi

Medlem
Tack för alla kreativa förslag! :)

Jag har också röstat för Dubai, men har inte hittat några bra priser i runt vecka 43-45. Höstlovet gör att priserna stegrar rätt rejält.

@jsn Kreativt förslag med olika hemresedatum, tror dock inte det är att tänka på då maken som sagt ogillar att flyga och att flyga helt själv med byten är nog inte bättre bara för att han ska få komma hem fyra dagar tidigare. Har försökt med den varianten tidigare och det gick inte hem.

@Palazzi Flyga med Norwegian känns mer eller mindre livsfarligt om man vill komma fram i tid, eller är det oförtjänt dåligt rykte? Puerto Rico har jag inte titta på tidigare, men det låter spännande.

@Gus Sri Lanka känns spännande.Helt klart värt att titta närmare på! Gissar att du har varit där själv?

Japp, mycket riktigt livsfarligt! Tänkte dock att ni hade råd att bli lite sena (istället för att byta någonstans i 2h)... ;)

Puerto Rico är ju egentligen USA Light o inte mysigast i Karibien.

Jag skrev tipset enkom baserat på pris o väder....Annars hade jag varken rekommenderat bolaget eller destinationen :)
 
Toppen