Tips på prisvärt hotell i San Francisco april-maj?

Diskussion i 'Hotell' startad av Hyperion007, 5 Februari 2012.

1. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska till SFO 27/4 - 6/5 och söker efter ett prisvärt hotell, gärna med rabatter.
    CARLSONF fungerar visst inte på radisson i staden. Det vid flygplatsen är inte aktuellt.

Helst under 2000kr/natt. Vi är två som reser och det ska inte vara en dubbelsäng utan två separata.

Har aldrig bott på hotell i SFO tidigare så alla tips är välkomna.

2. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    jag kan varmt rekommendera Hotel W, San Francisco. Prisvärd och bra kvalité. Bott där själv i 2 tillfällen och varit nöjd båda gånger. Hotellet har en super populär och mysig bar "
    The Living Room Bar".

San Francisco Boutique Hotels | W San Francisco Hotel

1 person likes this.
  3. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En annan som jag kan varmt rekommendera är Hotel Clift som tillför på Morgan kedjan. Där jag själv bott en tillfälle 3 nätter. Hotellet har en super snygg lobby... :)

san-francisco-clift-110085.jpg

4. magic

magic Medlem

Hej! Jag bodde på Argonaut Hotel i mars 2011 och det överträffade förväntningarna. Mycket trevlig personal och bra läge nere vid Fishermans Wharf. Rekommenderas!

Länk: Argonaut Hotel

5. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska till SFO i mars och ska bo på Westin Market Street för $173/natt- har status med SPG så jag försöker boka deras hotell. Kan rapportera tillbaka efter det.

Annars har jag också hört mycket gott om The Clift. Verkar vara rätt dyrt där generellt, men sök på hotelscombined.com lite då och då så brukar ddet dyka upp något.

Vill du testa W kan jag också rekomendera att söka på hotelscombined efter bäst pris, men använda SPGs best rate guarantee sedan. Det ger ytterligare 10% på det (bättre) pris du hittar.

6. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Va roligt att vi båda rekommenderat samma hotel som Clift och W.

7. Bizniz4u

Bizniz4u Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Hotels.com är det just nu "special" på the Clift Hotel!!! 10 dagar för ca 11 lax ;-)

1 person likes this.
  8. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Apropå Clift, lyckades hitta en svit där för 15lax.. 10-16/6.
    Hur är det med Morgan Hotel Group har dom något bonusprogram och isåfall något att fundera på?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!