Senaste nytt

Tips på jul o nyår sol och minimalt m restid

plover

Medlem
Hej, någon som har tips på solsäkert resmål med. strand, tennisbana och ok mat, thailand senast för 5 år sedan var ok, tänkte åka värsta perioden dvs sticka från stockholm rätt före jul och åter typ 10-12 dar senare. PS Bra forum detta! fyra vuxna/tonåringar i sällskapet.
 

nota bene

Medlem
Sitter just nu i Sydney, och Australien passar in bra på dina krav, förutom att det ligger vääääldigt långt bort.

Minimal restid är nog Mellanöstern (UAE eller Qatar?) det bästa valet eftersom norra halvklotet är ganska vintrigt vid denna tid. Annars är syd-ostasien (tänk Malaysia, Indonesien, Kambodja, Thailand) en möjlighet.
 

Pingus

Medlem
Minimum reisetid = direkteflight og kort transfer?
Støtter DXB, ganske stabilt vær.
LPA, sydkysten KAN ha godt vær, men da må du vest for Arguineguin.
CPT: For kaldt i vannet; dessuten silly season og dyre billetter/hoteller? Minst én mellomlanding.
SJU? Direkte med DY.
MIA: Usikkert klimatisk.
 

rvarttinen

Medlem
Några har redan föreslagit Dubai och Förenade Arabemiraten. Hur ställer du dig till något trevligt ställe i Karibien? Är det för långt bort?
Tyvärr är väl priserna, som jag förstått, lite högre runt jul/nyår. Oavsett resmål? Gissar att det finns bra priser tillgängliga för dem som bokar tidigt. @Dr. Miles?
 

plover

Medlem
Hej och tack för bra tips. Hittade ok pris på flyg med TG till BKK och sedan Phuket. Huahin går bort, inga vidarestränder. Sjukt dyra hotell i hela Phuket, någon som har tips emottages tacksamt. Skall även kolla SJU, inte tänkt alls på det, någon som har rek på boende, hotell eller något strandnära med frukost ? BRa med detta forim :)
 

mjulven

Medlem
Hej och tack för bra tips. Hittade ok pris på flyg med TG till BKK och sedan Phuket. Huahin går bort, inga vidarestränder. Sjukt dyra hotell i hela Phuket, någon som har tips emottages tacksamt. Skall även kolla SJU, inte tänkt alls på det, någon som har rek på boende, hotell eller något strandnära med frukost ? BRa med detta forim :)

Var i San Juan med familjen i julas (4 Vuxna). Flyg fick vi för 7500 kr per person i ekonomi mer Norwegian (inklusive mat, bagage och förval av sittplats) och bokade i juli. Boendet hade vi två rum som på 7 nätter gick på 15000kr/rum på Holyday inn condado. Vädret var fantastiskt när vi var där, +25-30 och rätt så kraftig blåst vilket svalkade bra. Av min vakna tid spenderade jag 80% på stranden läsandes en bok eller i havet. Vill du ha vindstilla så bör du nog besöka en del av Puerto Rico som inte ligger mot Atlanten.

Om jag åkte dit igen skulle jag nog dock förmodligen satsa på et hotell på västra eller södra delen av ön. San Juan är trevligt att ha besökt, men på en dag hinner du se det mesta.
 
Toppen