Senaste nytt

Tips på idiotisk Tierpoints run med One world från Arlanda

agehall

Medlem
15-20k är det tor?

Ja.

är det möjligt att lägga rutten så att du stannar några dagar i New York och några dagar i San Fransisco?

Nej.

kan du kolla lite mera exakt vad priset är nu?
/f

Slå in rutten på ITA Matrix och kolla själv. Då kan du även själv se vad olika variationer kommer att kosta. Inser nu dock att du pratade om veckor i Juli. Då är du rätt sent ute vilket gör att du åker på IR00AP som kostar 30180kr/person + skatter och avgifter... Ett tips till nästa gång: boka mer än 28 dagar i förväg.
 

Paby

Medlem
Jodå. Sista tiden på FT har några nybörjare hittat "TP-runs" till typ NYC för sissodär £1700 som ger 600TP... Det är ganska idiotiskt när man för samma pengar kan få mer än det dubbla... ;)

Ah, fair enough - den ration är idiotisk. Jag tänkte att som företeelse är det svårt att se något idiotiskt med en välplanerad TP run! :)
 

agehall

Medlem
Nu är det så att sommarens rea hade 28 dagar, men nästan alla andra reor har haft 7 dagar. Jag bokade t.ex. min Hawaiiresa sådär 10-12 dagar innan (lämpligaste rea i min tid) :)

Ja, men ordinarie fares ligger på 28 dagar om man vill komma undan billigt och reapriserna är ju inte riktigt aktuella nu eftersom rean just tagit slut.
 

freno

Medlem
hur fyller du i resan på ita matrix? du kan ju bara skriva 6 multi city?

eller söker jag arn-sfo och routing X:hel X:lhr X:lcy x:JFK X: phx ? men får inte till lcy flighten

Ja, men ordinarie fares ligger på 28 dagar om man vill komma undan billigt och reapriserna är ju inte riktigt aktuella nu eftersom rean just tagit slut.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Till att börja med, skit i X: och C:. De bara förvillar.

Jag använder i princip enbart routingkoder. Det krångliga kommer sedan när man ska boka och måste "lura" bokningssystemet att hitta samma rutt. Då kan man få testa runt lite. Dock brukar det funka att dela upp resan i följande bitar:

ARN-LHR (som routas via HEL)
LCY-xxx (där xxx är tex PHX, segmentet routas via BA001 och JFK)
xxx-yyy (där yyy är slutgiltig destination)

och det omvända på hemvägen. Då brukar det gå att få till det hela.

För sökningarna på Matrix, är tricket att använda följande routing koder:
HEL LHR BA001 AA,US xxx AA,US

Försök inte speca LCY-JFK segmentet med mer än ett flightnummer (ibland får man ta till AA6229 eller IB-koden för BA001 dock) för då brukar Matrix bara balla ur.
 
Toppen