Senaste nytt

Tips på hur man får status hos hyrbilsföretagen?

JKS

Medlem
Hej,

Någon som vet hur det funkar med upprepade statusmatchning? Ordnade Sixt Plat o Avis PC med EBG under 2017 men har kanat ner en nivå. Funkar det med ny matchning med EBD?

/J
 

rvarttinen

Medlem
Fick mitt Hertz Guldkort från AMEX Platinum för ett antal år sedan, ingick då i förmånspaketet ... fortfarande så?
Dessutom ger det en rabatt på 10% på alla hyrbilsbokningar.
 

Berglund

Medlem
@rvarttinen Rätta mig gärna om jag har fel, men har inte du Platinum från AirFrance/KLM? I så fall ingår statusmatchning till Hertz President Circle. Tyvärr fungerar det väldigt dåligt att anmäla det via AF/Hertz hemsida, jag fick ringa svenska supporten som fixade det i samtalet direkt.

Men visst är det väl så att Amex platinum erbjuder statusuppgradering hos både Avis och Hertz, de skriver i säljmaterialet "Fördelaktigt hyrbilsprogram med Hertz och Avis" så det verkar onekligen gälla fortfarande.
 

rvarttinen

Medlem
@rvarttinen Rätta mig gärna om jag har fel, men har inte du Platinum från AirFrance/KLM? I så fall ingår statusmatchning till Hertz President Circle. Tyvärr fungerar det väldigt dåligt att anmäla det via AF/Hertz hemsida, jag fick ringa svenska supporten som fixade det i samtalet direkt.

Men visst är det väl så att Amex platinum erbjuder statusuppgradering hos både Avis och Hertz, de skriver i säljmaterialet "Fördelaktigt hyrbilsprogram med Hertz och Avis" så det verkar onekligen gälla fortfarande.
@Berglund - nej, tyvärr så har jag inte platinum-status hos AF/KLM-Flying Blue, ännu ... :)
Det enda platinum jag har är just AMEX. Har haft Hertz Gold sedan ett antal år tack vare det - i Sverige verkar det inte ge så mycket, men i t.ex. USA så är bilen framkörd och nycklarna sitter i .. en gång mitt i smällkalla vintern hämtade jag en bil efter att ha landat i Denver - samma sak; nycklarna i motorn igång och värmen på (!). Riktigt skönt att sätta sig i en varm bil ... däremot är Hertz en samarbetspartner till AF/KLM och varje bokning ger poäng in på kontot. Därför som jag inte har några poäng på Hertz.
Vad Presidents Circle och andra statusar ger vet jag inte, förut fick jag något sådant tack vara antalet hyrtillfällen, men nu är det "bara" Gold i och med att de tycks räkna poäng. Kanske har jag missat något? Vad skulle Flying Blue Gold matcha?
 
Toppen