Senaste nytt

Tips på hur boka DL37 billigt

Treo

Medlem
BA48 går 18:00, om du skulle kunna smita lite tidigare ... Security är tyvärr ganska trög på SEA enligt min erfarenhet så ankomst till flygplatsen ca 2 h före kan rekommenderas.
Då kan du landa i Stockholm 17:25 den 23:e; tidigare är nog svårt att hinna hem med kvällsavgång från SEA.
Totalkostnaden (med "vaskad"retur) $1048.
Det finns awardtillgänglighet i Premium Economy SEA-LHR, så om bristen/lusten medger kan du uppgradera dit med Avios. :cool:
 

Senator

Moderator
Ett annat alternativ med Star Alliance är United till SFO kl 18, sedan Lufthansa via MUC till ARN avresa 20.50. MCT UA till LH är 50min som går exakt. Finns bonusplatser med LH längst bak, dock inte med UA till SFO så det blir två biljetter...
 

fly4fun

Medlem
Ett annat alternativ med Star Alliance är United till SFO kl 18, sedan Lufthansa via MUC till ARN avresa 20.50. MCT UA till LH är 50min som går exakt. Finns bonusplatser med LH längst bak, dock inte med UA till SFO så det blir två biljetter...
Tack för förslaget Senator. Hur funkar det med MCT om jag har 2 olika biljetter?
 
Tack för förslaget Senator. Hur funkar det med MCT om jag har 2 olika biljetter?
MCT forholder sig ikke til om det er en eller flere billetter. Det siger kun noget om hvor lang tid man som minimum bør have mellem to flyvninger.

MEN! Man kan nok sige helt generelt at "Real life MCT" vokser (markant) når man ikke har en gennemgående billet. Det er dit eget ansvar at have tid nok og der er ikke noget flyselskab til at hjælpe hvis du misser flyet pga. For kort anslutning.

Mit forsigtige bud vil være MCT x 2-3 alt afhængig af lufthavn og hvilke billetter der er tale om, når man rejser på separate billetter.
 

Senator

Moderator
Tack för förslaget Senator. Hur funkar det med MCT om jag har 2 olika biljetter?

Jag borde ha lagt till att detta är ett högriskprojekt :) Det är sista flighten från SFO till Europa, så du är rätt rökt om det går åt skogen. Nu är jag ganska lugn när det gäller sådana saker.. På genomgående biljett hade jag gjort detta, men inte på två biljetter med så lite tid mellan avgångar

Du kan kanske köpa biljetten SEA-SFO-MUC-ARN som t/r och slänga returen... Tror det blir i så fall billigast..
 

Thornado

Medlem
Det finns inget behov av att åka till USA igen inom överskådlig framtid (där du redan vet datum)? I så fall kan du ju boka denna resa tur och retur, med returen som utresa på nästa USA-tripp, och boka hemresan den gången som enkel med Icelandair.
 
Toppen