Senaste nytt

Tips på hotell Riga

Pelle44

Medlem
Jag har en resa bokad 29 okt-2 nov till Riga. Har bokat 2 nätter med poäng på Clarion Collection Valdemars och 2 nätter på Radisson Blu Hotel Latvia(1 bonusnatt+1 natt till vanligt pris).

Kollade även upp PullmanOld Town. Fick ett pris för 1300 kr för 2 vuxna och 2 barn per natt.

Blir lite sugen på Pullman när det ligger så bra i pris och är 5*. Någon som har bott på Pullman och har några åsikter om det?

Om någon har något bra restaurangtips (2 barn. 5 och 8 år är med på resan) så tar jag tacksamt emot det också:)
 
Last edited:

simeo

Medlem
Pullman är OK om man inte har förväntningar på att det skall vara 5*. Det ligger bra till och interiören känns ny och fräsch. De som jobbar där verkar inte så erfarna och det kan t.ex. bli lite kaotiskt om det är fullt under frukost. Vissa hissar skramlar väldigt mycket så skulle försöka få rum på avstånd ifrån dessa. Förvänta ingen större status recognition.
 

011430121

Medlem
Clarion Vallmans hyfsat, lite slarvigt upplägg av frukosten, var en svenska som var hotellchef tills i somras, nu en manlig dansk, kommer att bo på Vallmans nästa gång i början av oktober.
Hittar inte historien om hotellet och förföljelsen av familjen Vallmans, men fick den för några år sedan berättat av förra ägaren av hotell. Vill minnas att det finns en bok om historien i receptionen.

Återkommer om resturang i morgon.
 

Pelle44

Medlem
@simeo ok tack för infon. Då får jag fundera lite till...
@011430121 Som jag uppfattat det, ok, men inte mer. Känns som rätt bra värde för pengarna ändå när det kostar 10 000 poäng. Återkom gärna om restaurang!
@Lounge Lizard Har tyvärr ingen status på Club Carlson numera, det enda som känns trist med Radisson är att det inte ingår frukost, men tror det låg på 850 kr per natt för hela familjen så det känns rätt bra ändå.

Tack för er input!
 
Toppen