Senaste nytt

Tips på hotell på Seychellerna

M.K

Medlem
Hilton som låg för sig självt hade faktiskt bättre priser. Bara knappt 5 euro för en vatten eller cola eller ca 13 euro för en drink. De körde Heineken för knappa 10an.
 

M.K

Medlem
image.jpeg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MrFC

Ny medlem
Hej,

Ja Nov är nog inte hösta säsong jfrt med Jul åtminstone (var där på svenska höstlovet) men vädermässigt så är Nov en mycket bra tid.

Ja det finns ett stort supermarket i Victoria, normala priser. Köpte inga öl på stranden i Beau Vallon, lite tråkig strand men bra för jogging, så jag vet inte men på Anse Lazio fanns det två restauranger, den bästa var också billigast och där var det ok pris även på öl.

Ja, regnskogen på Praslin häftig, finns ett annat ställe som heter Fond Ferdinand som är samma regnskog som Valle de Mai fast för en tredjedel av priset, som rekommenderas av locals. Här kommer man också upp med grym utsikt över Baie St Anne.

Ps. Om man vill till Anse Georgette så måste man boka med resorten som ligger där ett antal dagar i förväg, så ring dem. Vår hyresvärd fixade åt oss.

Betalade totalt (alla utgifter) 120kkr för 17 dagar inkl skatter Turkish business fyra vuxna (tonårsbarn). Inte gratis men det är ju inte någonstans.
 
Hej,

Ja Nov är nog inte hösta säsong jfrt med Jul åtminstone (var där på svenska höstlovet) men vädermässigt så är Nov en mycket bra tid.

Ja det finns ett stort supermarket i Victoria, normala priser. Köpte inga öl på stranden i Beau Vallon, lite tråkig strand men bra för jogging, så jag vet inte men på Anse Lazio fanns det två restauranger, den bästa var också billigast och där var det ok pris även på öl.

Ja, regnskogen på Praslin häftig, finns ett annat ställe som heter Fond Ferdinand som är samma regnskog som Valle de Mai fast för en tredjedel av priset, som rekommenderas av locals. Här kommer man också upp med grym utsikt över Baie St Anne.

Ps. Om man vill till Anse Georgette så måste man boka med resorten som ligger där ett antal dagar i förväg, så ring dem. Vår hyresvärd fixade åt oss.

Betalade totalt (alla utgifter) 120kkr för 17 dagar inkl skatter Turkish business fyra vuxna (tonårsbarn). Inte gratis men det är ju inte någonstans.

Vilka kanontips du sitter inne med, tack!
 

MrFC

Ny medlem
Ja verkligen bra tips! Har du varit på Mauritius eller Maldiverna också?
Ja, Kuredu på Maldiverna men det var längesedan. Tips där var väl att flyga (ej båt) till ”din” atoll och att du givetvis måste betala det din resort tar för öl och snickers... finns ju inga alternativ. Vi sportdyker så då fanns det mycket att göra men annars är det ju risk för lite lappsjuka på maldiverna om man är den aktiva typen.

Inte Mauritius, har funderat på det flera ggr, även i år men hör från flera att resorterna är fina men utanför sunkigt och inget att se. Intressant att höra om någon som varit där kan ge en nyanserad bild?

Årets tropikresa blir Costa Rica, tacksam för tips där! Bara flyg bokat än så länge.
 

M.K

Medlem
Ja lite lustigt att diskussionen delvis handlar om läsk, öl och tilltugg ifb med dyra semestrar!
Enkelt dock att relatera till prisnivån i landet
man besöker, ett alternativt "big mac" index.

Sen är jag lite knäpp också att jag kan störa mig på en dagligvara i affären som kostar 5:- mer än normalt men lägger ofta ut 20k spontant på något onödigt utan att bry mig :)
 
Ja lite lustigt att diskussionen delvis handlar om läsk, öl och tilltugg ifb med dyra semestrar!
Enkelt dock att relatera till prisnivån i landet
man besöker, ett alternativt "big mac" index.

Sen är jag lite knäpp också att jag kan störa mig på en dagligvara i affären som kostar 5:- mer än normalt men lägger ofta ut 20k spontant på något onödigt utan att bry mig :)

Jag håller med dig, det är intressant hur man (även jag) förhåller sig till priser utomlands. Men det har nog att göra med helhetsupplevelsen. Flyg och boende är redan betalt och processat i hjärnan, men alla dagliga köp man gör ställs i relation till vad det kostar hemma. Jag upplevde detta väldigt markant när vi var i Thailand vs USA. Slutpriset för semestern vart ungefär samma +/- någon tusenlapp men alla var rörande överens om att USA resan var dyrare rent generellt. Intressant :)

Visst, i Thailand shoppade vi och åt betydligt me fritt från menyn, men jag tror det hela handlar om att om daglighandeln är billig då känner vi oss rikare. Även om vi betalar det dubbla för flygbiljetten utan att blinka.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AtleFlyg

Medlem
Inte Mauritius, har funderat på det flera ggr, även i år men hör från flera att resorterna är fina men utanför sunkigt och inget att se. Intressant att höra om någon som varit där kan ge en nyanserad bild?

Vi var där för 2 år sen. Gillade resorten och de erbjöd segling, vattenskidor, SUP etc fritt. Så man kunde alltid göra något. Vattnet var superhärligt men det fanns i princip bara sjöborrar på botten runt stranden.

Vi gjorde en katamaranutflykt och en utflykt till stan. Katamaranen var ok men stan hade inte mycket att erbjuda.

För mig är Mauritius resortliv och dykning. Förutom det så var det som andra sagt inte så mycket att se eller hurra för på ön.
 
Toppen