Senaste nytt

Tips på hotell på Seychellerna

Gus

Medlem
@Lars-Johan och @AtleFlyg .Hur var Seychellerna med barn? Hittade ni något bra boende? Vad tyckte ni om prisnivån på restauranger?

Vi har en Award-resa bokad dit i november med två barn, 3 och 1 år i nov. Jag har dock fått lite kalla fötter, tycker boende och mat verkar skrämmande dyrt?! Funderar på att boka om resan till Mexico och Kuba istället! Det känns som att det kostar lika mycket att vara i Mexiko i fyra veckor som Seychellerna i två?!
 

M.K

Medlem
Som flera andra skrivit är AirBnb ett bra alternativ. Vi hyrde en jättefin villa först och hyrbil på Mahe. Reste sedan runt lite på andra öar och avslutade semestern sista veckan på Hiltons Doubletree. Ett mycket Trevligt hotell där vi blev uppgraderade till toppsviten som HHG. Lite off men rekommenderas varmt.

Seychellerna kostar dock. Dyraste semestern i mitt liv, men vi träffade heller inga "normala" turister där.

Otroligt vackert måste påpekas och en upplevelse för livet, dessutom i LH First delar av resan!
 
Last edited:

M.K

Medlem
Prisexempel fritt från minnet:

Enkel måltid (typ 2 pizzor) på stranden för 2+1: 800sek

En läsk/öl på uteservering: 100sek

Hotell: från 3000sek/natt för ok standard. (Högsäsong)

Slår Norge alla gånger, nu är iof SEK en skräpvaluta men ändå.
 
@Lars-Johan och @AtleFlyg .Hur var Seychellerna med barn? Hittade ni något bra boende? Vad tyckte ni om prisnivån på restauranger?

Vi har en Award-resa bokad dit i november med två barn, 3 och 1 år i nov. Jag har dock fått lite kalla fötter, tycker boende och mat verkar skrämmande dyrt?! Funderar på att boka om resan till Mexico och Kuba istället! Det känns som att det kostar lika mycket att vara i Mexiko i fyra veckor som Seychellerna i två?!
Jag har varit där med kids, fungerade bra. Tipset är att gå till restauranger som locals äter på, betydligt billigare där.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

M.K

Medlem
Vi måste väl ändå bekräfta hans farhågor. Seychellerna lämpar sig bäst vid en bra utbetald bonus eller lyckad trade med vunna lekpengar anser jag.

Vet att jag hade gjort av med max en tredjedel på en hel månad i Thailand.
 

AtleFlyg

Medlem
Vi måste väl ändå bekräfta hans farhågor. Seychellerna lämpar sig bäst vid en bra utbetald bonus eller lyckad trade med vunna lekpengar anser jag.

Vet att jag hade gjort av med max en tredjedel på en hel månad i Thailand.

Ungefär min erfarenhet också... Synd att man drog dit utan utbetald bonus bara ‍♂️♂️
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen