Senaste nytt

Tips på hotell i Shanghai

Naga

Medlem
"Sofitel" old style, pris därefter, helhet helt ok. Språk ingen issue, accor då blir det lätt någon sur fransyska som mellanchef vid checkin och exekutiv desk, men tala engelska är inga problem. Talar Du franska så är det "gulle gull". Jag hade senast en Junior svit exekutiv, högt upp, fin utsikt. "Value for money".
0da80ba15d720fc5364f5dd96ecb7ab6.jpg

Utsikt från vårt rum.
 

Avgeek

Medlem
"Sofitel" old style, pris därefter, helhet helt ok. Språk ingen issue, accor då blir det lätt någon sur fransyska som mellanchef vid checkin och exekutiv desk, men tala engelska är inga problem. Talar Du franska så är det "gulle gull". Jag hade senast en Junior svit exekutiv, högt upp, fin utsikt. "Value for money".
0da80ba15d720fc5364f5dd96ecb7ab6.jpg

Utsikt från vårt rum.
Hur var maten?
 

Naga

Medlem
Frukost i exekutiv lounge va hög klass. Drinkar 17.00- 20.00 samt afternoon tea i exekutiv lounge va "middle class".
Vi åt middagar på på trendiga ställen i omgivningen.
 

Avgeek

Medlem
Ja, jag är villig att betala 2000-2500 kr om natten, men 3300 kr om natten är lite för saftigt för min smak. Vill gärna ha bra standard på rummen.
 

staff

Medlem
Även jag letar hotell i Shanghai, ska vara där 18-21 maj, är HHD, Accor Platinum och Hyatt Diamond.. hört bra grejer om Park Hyatt Shanghai, men tycker det är rätt saftigt med 9500 kr för 3 nätter i Kina..

Kommer äta alla måltider på hotellet så gärna något som har bra kvalitet på maten till inte allt för höga priser. Ska främst vara i Pudong-området pga. möten
Prova att ringa Hyatt och uppge koden HYVISA. Den brukade funka direkt pa hemsidan men ska vara giltig t.o.m. aret ut. Den ger 3 natter till priset av 2 (standard rate) pa i princip alla hotell i Asien inkl. PH och GH Shanghai. Enligt T&Cs galler det endast for Visa Platinum/Infinite-medlemmar men har svart att tanka mig att de kollar.
 
Värt att bo überlyx i Shanghai då priserna är relativt låga jämfört med andra städer.

Mina favorithotell är

Park Hyatt är fantastiskt, billigaste rummet är som en svit, sjukt stora rum!

Ritz Carlton Pudong, riktigt bra läge i anslutning till IFC Galleria med Dragonfly (går alltid hit för massage för bättre pris jmf med hotellets) och riktigt bra matställen

Vill gärna prova det nya Shangri-la Jingan eller Four seasons i Pudong bara pga poolen (googla bilder, ser helt fantastiskt ut)
 

Avgeek

Medlem
Fick en superbra deal på Portman Ritz-Carlton, cirka 5500 SEK för 3 nätter inkl frukost och $100 food beverage credit, mycket nöjd :)
 

Zniper

Medlem
Ska till Shanghai i Maj tillsammans med min 5åriga dotter och de första 2 nätterna bor vi på Disney men vi behöver ett centralt hotell nästföljande dagar. Har preliminär bokat Radisson Blu. Har ni bättre förslag?
 
Toppen