Senaste nytt

Tips på hotell i Shanghai

Anfield

Medlem
Vilket hotell skulle ni rekommendera i Shanghai ?

Vi är två vuxna och ett barn 12 år.

Vill gärna ha lounge !

Har prell bokat Le royal Meridien, nu har jag kollat runt lite mer på Sofitel Hyland verkar bra !
Samt Radisson New World, Men dom hade inte lounge på det hotellet. Hur är dom andra Radisson hotellen ? ligger dom Off ?
Något annat hotell jag ska kolla upp ? InterContinental ?
Inte lätt detta !

Har ni några bra tipps ni som varit där nyligen ? vi reser i Mars.
 

Patrick

Medlem
Hej!
Vad har du för budget? Nu är jag lite IHG insnöad (reser för lite för att få/behålla status på fler kedjor), men Intercontinental Ruijin anser jag vara ett väldigt trevligt hotell i ett väldigt trevligt och lugnt läge. 5 minuters promenad till Huaihai Middle Road, 10 minuter till Tianzifang. Club i formen schysst helpension i ett separat hus på området. Hade gärna bott där då jag var i Shanghai innan jul, men då låg det utanför min budget.
 
Vilket hotell skulle ni rekommendera i Shanghai ?

Vi är två vuxna och ett barn 12 år.

Vill gärna ha lounge !

Har prell bokat Le royal Meridien, nu har jag kollat runt lite mer på Sofitel Hyland verkar bra !
Samt Radisson New World, Men dom hade inte lounge på det hotellet. Hur är dom andra Radisson hotellen ? ligger dom Off ?
Något annat hotell jag ska kolla upp ? InterContinental ?
Inte lätt detta !

Har ni några bra tipps ni som varit där nyligen ? vi reser i Mars.

Radisson New World har lounge om du bokar Clubfloor.
 

staff

Medlem
Eftersom det inte har namnts sa vill jag sla ett slag for The Puli Hotel & Spa, vilket ar ett av vara favorithotell i varlden. En oas mitt i Jing'An med fantastiska rum, sinnersjukt snygg design, bra frukost, kanonservice etc. Namner alltid detta hotell nar folk fragar om Shanghai-rekommendationer, och alla som bott dar har varit otroligt nojda. Gor en Google bild-sokning och du kommer forsta vad jag menar. Aven lagsta rumskategorin har riktigt stora rum med haftig planlosning samt fri minibar (inkl alkohol). Senast vi bodde dar pa var 3-ars anniversary stod en flaska Moet och vantade pa oss i rummet nar vi checkat in.

The Puli ar med i Design Hotels som numera ar med i SPG, vilket innebar att du tjanar Star Points pa dina natter. Dock inga SPG-benefits som uppgraderingar (dock ska du din statusbonus nar det galler poang), men ett tips ar att boka hotellet via en Virtuoso-agent sa far du bade frukost och uppgradering inkluderat, samt ytterligare amenities som t.ex. spa credits (osaker pa vad nuvarande Virtuoso rate ger).
 

Avgeek

Medlem
Även jag letar hotell i Shanghai, ska vara där 18-21 maj, är HHD, Accor Platinum och Hyatt Diamond.. hört bra grejer om Park Hyatt Shanghai, men tycker det är rätt saftigt med 9500 kr för 3 nätter i Kina..

Kommer äta alla måltider på hotellet så gärna något som har bra kvalitet på maten till inte allt för höga priser. Ska främst vara i Pudong-området pga. möten
 

Naga

Medlem
Jag kan rekommendera SofitelHyland, bra läge dock inte Pudong, exekutiv mycket bra frukost, after noon tea och drinkar bra men inte "top notch". Är Du som jag Platinum blir du säkert uppgraderad, rummen är "cosy". SofitelHyland är prisvärt. Du kan lätt ta dig med UBER lr taxi till Pudong. Måltider i övrigt åt vi på trendiga ställen nära hotellet. Helhetsintryck "Sofitel feeling" old style. Senaste besök i början av mars.
 

Avgeek

Medlem
Jag kan rekommendera SofitelHyland, bra läge dock inte Pudong, exekutiv mycket bra frukost, after noon tea och drinkar bra men inte "top notch". Är Du som jag Platinum blir du säkert uppgraderad, rummen är "cosy". SofitelHyland är prisvärt. Du kan lätt ta dig med UBER lr taxi till Pudong. Måltider i övrigt åt vi på trendiga ställen nära hotellet. Helhetsintryck "Sofitel feeling" old style. Senaste besök i början av mars.
Jag kollade på Hyland men fick intrycket av flera personer att det inte riktigt ät Sofitel-standard, gamla rum och mycket svårt med engelskan med personalen men det kanske var en isolerad händelsen. Det verkar iaf på TripAdvisor vara mycket klagomål på rummen.
 
Toppen