TIps på hotell i Seoul - Hilton eller Westin?

Diskussion i 'Hotell' startad av Sakoz, 26 Februari 2012.

1. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej allesammans!

Åker om några veckor till Seoul och funderade först att boka något av de 2 Hilton Hotell som finns eftersom jag är HHonors Diamond. Men jag blir lite tveksam när jag läser diverse recensioner. Sneglar just nu på The Westin Chosun i stället.

Alla tips och åsikter mottages tacksamt. :) Det är mitt första besök i Syd Korea.

Har även SPG Gold.

2. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad har du tänkt göra? Affärsdistriktet ligger i Gangnam söder om floden och Centrum ligger norr om. Westin ligger i Myeongdong mitt i stan.
    De lokala lyxhotellen är Shilla och Lotte, men de kostar $$$ och tror inte de är kopplade till andra världskedjor. Sedan finns ett Sofitel i östra delen, norr om floden.
    I Gangnam och där omkring finns de flesta stora kedjorna tror jag.

3. Som sungtae redan skrev, jag rekommenderar hotell i Gangnam område. Där hotellen tenderar att ha större rum än i Myongdong område.

4. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack sungtae och AHO!

Jag har ett möte som torde ta 6 timmar med en affärsbekant i IT branschen han är inflyttad från Singapore själv sedan 3 månader tillbaka, men jag vet i nuläget inte var vi ska träffas eller var dom har sitt kontor.
    Efter mötet har jag 5 dagar för "hopp och lek" så eventuella sightseeing förslag mottages gärna. ;)

5. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror också på vad du är intresserad av.
    Några förslag:
    Namsan Tower, utsiktstorn, Myeongdong
    Myeongdong i sig kan vara intressant med myllret av koreaner.
    Korean War Memorial, Samgakji - Museum Inte bara Koreakriget utan hela Koreas krigshistoria.
    Namdaemun och Dogdaemun Market, Stora markander som säljer allt mellan himmel och jord.
    Insadong - Turistfälla men kan vara trevligt iaf. Seouls Västerlånggatan
    Gyeongbukgong Palace - Historiska palatset.
    Yongsan electric market - Bara elekronikprylar, dock inte så uppdaterat om du vill ha det allra nyaste.
    Kyobo Bookstore - Stor Bokhandel.
    Väljer du gangnam så finns det gigantiska köpcentrummet COEX.
    I matväg så rekommenderar jag korean BBQ, gärna på nåt mindre hak med grillning vid bordet.
    Förutom det kan man gärna sätta sig på en pub och dricka öl och soju (koreansk brännvin på sötpotatis eller ris) en kväll och sedan gå och sjunga karaoke (noraebang på koreanska).

Är du ambitiös så går det även att ta snabbtåget till Pusan (3-4h) eller inrikesflyg till Jeju Island (1h).

6. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är intresserad av allt. :)

Stor tack för tipsen sungtae

Btw, bokade Grand Ambassador Seoul associated Pullman

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!