Senaste nytt

Tips på hotell i New York/Manhattan till våren, utan vägglöss...

Akt

Medlem
Någon som har några tips nu till våren? Alla hotell jag har hittat verkar man ju inte vilja åka till då de haft problem med vägglöss. Har bokat Sofitel men nu ser jag ju att de haft problem de med, kollat på Trump International men de har haft problem de med. Finns det inga hotell man vågar välja?
 

agehall

Medlem
Ska du till NYC så är det ett problem du får räkna med. Det kan finnas på alla hotell där. Det är bara att vara vaksam och kolla så att just ditt rum inte verkar drabbat eller så får du bo utanför Manhattan.
 

NotRyan

Medlem
Ska du till NYC så är det ett problem du får räkna med. Det kan finnas på alla hotell där. Det är bara att vara vaksam och kolla så att just ditt rum inte verkar drabbat eller så får du bo utanför Manhattan.

Jag tror nog att vägg eller sänglöss (bedbugs) finns på hotellen utanför Manhattan också dessvärre :(

När ex. Waldorf Astoria har bedbug-rapporter så vet jag inte om man kan skydda sig helt på annat sätt än att inte åka dit...

Nä, man får boka på ett respektabelt hotell, sen gör man som agehall säger och kollar noggrannt..

Mvh
/NotRyan
 

Akt

Medlem
Hmm, kanske dags att tänka om på vårresan då och välja ett annat resemål. Lite synd att låta flygbiljetter som man betalat 16 papp för brinna inne men ändå. Skulle kosta betydligt mer att få med sig något hem och problemet verkar rejält utbrett i NY nu.
 

agehall

Medlem
Alltså, problemet finns i NYC, men jag skulle nog säga att det överdrivs rätt mycket. Kontrollera rummet när du kommer och ser du inga tecken på löss är det ingen fara.
 

Akt

Medlem
Efter senaste tjänsteresan där jag kontrollerade noga utan att hitta något men morgonen efter hitta spår som var väldigt misstänksamma (dock utan synliga bett) blev jag lite psykad. Hotellet verkade inte förvånade när jag pratade med dem så jag tror nog det fanns något där.
 
Toppen