Senaste nytt

Tips på hotell i Edinburgh och Glasgow (samt i närliggande lantligt läge)

Ricci

Medlem
Som tillägg till vad jag skrev för 2 år sedan
Indigo har numera mkt. bra kommunikationer, den nya spårvagnslinjen som börjar på flygplatsen har ett stopp alldeles utanför dörren, York Place

Crowne Plaza Royal Terrace är också trevlig, tar ca en kvart att gå till centrum.
Det ser nog ut som att det blir Crown Plaza....
 
Några nya tips på hotell Edinburgh? Jag ska dit med frun 5-8:e Juli. Även tips på bra frukosthak samt restauranger är av intresse.
 

Highbury

Medlem
Bumpar den här gamla tråden igen!

Ska till Edinburgh med en polare i höst, flyg fixat och har börjat kolla lite runt på hotell.

Verkar vara en rätt dyr hotellstad om man ska bo centralt åtminstone. Har kollat lite på Radissonhotellen och Hilton Carlton av poängsamlarskäl, de ligger runt 3000 kr natten med frukost och det är väl ungefär vad jag kan sträcka mig till om de är riktigt bra. Någon som har erfarenhet av dem eller något annat tips?
 

aikelo

Medlem
Bumpar den här gamla tråden igen!

Ska till Edinburgh med en polare i höst, flyg fixat och har börjat kolla lite runt på hotell.

Verkar vara en rätt dyr hotellstad om man ska bo centralt åtminstone. Har kollat lite på Radissonhotellen och Hilton Carlton av poängsamlarskäl, de ligger runt 3000 kr natten med frukost och det är väl ungefär vad jag kan sträcka mig till om de är riktigt bra. Någon som har erfarenhet av dem eller något annat tips?
Kolla så inte The Fringe pågår då, det kan ju höja priserna rejält.
 

Islamorada

Medlem
Bumpar den här gamla tråden igen!

Ska till Edinburgh med en polare i höst, flyg fixat och har börjat kolla lite runt på hotell.

Verkar vara en rätt dyr hotellstad om man ska bo centralt åtminstone. Har kollat lite på Radissonhotellen och Hilton Carlton av poängsamlarskäl, de ligger runt 3000 kr natten med frukost och det är väl ungefär vad jag kan sträcka mig till om de är riktigt bra. Någon som har erfarenhet av dem eller något annat tips?


Har bott i staden och även gjort otaliga resor till Edinburgh så anser mig ha hyfsad koll.
Senast jag var över (december 2019) så bodde vi på Leonardo Royal Edinburgh Haymarket.
Väldigt nöjd faktiskt och tyckte vi fick väldigt bra valuta för pengarna.
Bra pris, nyrenoverat, bra bar/restaurang, extremt sköna sängar och fräscha rum.
Kommer bo här nästa gång också.

Ligger fem minuter mot stan från Haymarket.
Stadskärnan är liten så tar ca 10 min att promenera in till början av Princess Street.
Antar ni kommer från flygplatsen med tram/buss så väldigt smidigt att hoppa av Haymarket.

Kan vara värt kolla upp vad det ligger på din helg.
 

Ricci

Medlem
Waldorf Astoria är riktigt bra, kanonläge, förmodligen dyrare än Carlton

Hilton Grosvenor var billigt, halvsunkigt, låg lite offside.
Jag ser att det kommer att bli ett Starwood efter renoveringen.
Hilton Edinburgh Grosvenor, is currently undergoing a big re-brand.


Finns ett nytt Intercontinental
InterContinental Edinburgh The George - Hotels in Edinburgh City Centre
Kanon, har helt missat info att de nu öppnat ett IC-hotell där.
Tja, då hamnade det också på listan över hotell att besöka. :)
 
Toppen